csütörtök, április 18, 2024

Négy (!!!) kiállással számolnak a versenyzők

Dátum:

Megosztás:

A Firestone új, lágyabb keverékű piros gumija, és Laguna Seca öreg aszfaltfelületének kombinációja négykiállásos stratégiát eredményezhet.

- Reklám -

Josef Newgarden kivételével – aki nagy fölénnyel nyerte az első szabadedzést – az éllovasok háromszor álltak ki a tavalyi szezonzárón itt, Laguna Secában.

- Reklám -

Az idei alternatív [lágyabb keverékű] Firestone abroncs azonban nagyobb tapadást biztosít, de gyorsabban is kopik.

Will Power elmondta, hogy szerinte a pálya idén egy kicsit még keményebben bánik a gumikkal, mert egyszerűen nincs eléggé felgumizódva. Tavaly egy héttel az IndyCar szezonzáró előtt tartották az IMSA versenyét, ami megkönnyítette a mezőny dolgát.

- Reklám -

Bár azt mondta, hogy a gumik romlása „hasonló volt, mint eddig”, egyetértett azzal, hogy a vasárnapi futam négykiállásos lehet.

Igen, ez mindenképpen lehetséges, kopik annyira a gumi, hogy ez benne legyen a pakliban” – mondta Power a négykiállásos stratégiáról. „A bemelegítés során kell majd megnéznünk, amikor ténylegesen teljes etapot teljesítünk… de igen, simán megtörténhet.

Power azon kesergett, hogy a csapatok nem kapnak több szett gumit.

Kértük, folyamatosan kérjük. Tesztelnénk mi többet, ha adnának több gumit… de nam adnak.

Annak ellenére, hogy négy tizedmásodperccel verte a mezőnyt, Newgarden „trükkös edzésnek” nevezte a gyakorlást, mivel többször is kicsúszott a pályáról.

Rengetegen csúsztunk ki, sok volt a szennyeződés a pályán, szóval elég nehéz volt összerakni egy jó kört” – mondta a 2017-es és ’19-es bajnok. „Szóval nem volt túl egyszerű az edzés.

Esélyt kaphatnak az esélytelenek Laguna Secában

A harmadik Penske-pilóta Scott McLaughlin azt mondta, hogy „visszafogottan szomorú”, hogy Laguna Seca két hónap múlva újra lesz aszfaltozva.

Szerintem a tempó nyilvánvalóan emelkedni fog, de érdekes lesz, hogy mikor lesz kész ez az újraaszfaltozás, és mi mikor jövünk ide vissza” – mondta McLaughlin, aki második IndyCar-szezonjában már három győzelmet szerzett. „Egy idő után a versenyek elkezdik bekoptatni, és rontatni az aszfaltot.

Rengeteg széria fut ezen a pályán a mi sorozatunkon kívül is, szóval szerintem minden attól függ, hogy előttünk mennyien mennek majd, de szerintem bizonyos szempontból mindenképpen jobb lesz.

[De] igazából nagyon élvezem azt, ahogyan vezetni kell az autót jelenleg. Kicsit visszafogottan szomorú vagyok, hogy újra lesz aszfaltozva, mert ez elég szórakoztató, és tényleg gondolkodnod kell az autó hangolásán, és azon, hogy miként vezetsz, meg ilyenek.

A korábbi Forma-1-es pilóta, Marcus Ericsson szerint a futam kedvezhet neki, és a kényes Pirelli gumikkal szerzett tapasztalat kifizetődhet.

Remélem, hogy nagy lesz a gumikopás, mert az kedvezhet nekünk” – mondta mosolyogva a svéd. „Általában a csapatunk és én magam is a tapasztalataim alapján elég jók vagyunk ebben. Igen, úgy tűnt, hogy a gumik itt elég gyorsan romlanak. Ugyanez volt a teszten és ugyanez volt ma az edzésen is…

Egy kicsit az időjárástól is függ. Úgy tűnik, hogy jön egy kicsit hidegebb időjárás, és ez megváltoztathatja a dolgokat, a gumik egy kicsit jobban bírhatják majd.

De legalábbis abból, amit ma láttam, azt hiszem, elég trükkös verseny lesz mindannyiunk számára, ráadásul az emberek jobbra-balra csúsznak le a pályáról, homokot hordanak fel, és így elég trükkös egy jó kört összerakni. Mindenképp nagy kihívás lesz.