Újra varázsolt Scott Dixon, ezúttal St. Louisban lepte meg az ellenfeleket egy különböző stratégiával, de ez csak az egyik fele volt a bajnokságban bekövetkező jelentős változásoknak.
Úgy tűnt, semmi nem állíthatja meg Josef Newgardent abban, hogy újra győzni tudjon oválpályán, hiszen a pole-t szerző csapattársának büntetése miatt élről várhatta a versenyt. Magabiztosan vezette a mezőnyt, amikor másodjára sikerült elindulni.
Első alkalommal ugyanis Ed Carpentert lökte ki Benjamin Pedersent, így már az első körben jött a sárga zászló. Utána viszonylag nyugodtan alakultak a dolgok, a verseny feléig Callum Ilott esett még ki.
Féltávnál Pato O’Ward elkezdte nyomás alá helyezni Newgardent, de Takuma Sato megpördülése megszakította a csatájukat. A még kiállását el nem végző Scott Dixon került az élre, aki egy elnyújtott – üzemanyag-spórolásos – stratégiát kezdett el. A 16. helyről rajtoló új-zélandi az újraindítást követően el tudott nyúlni az üldözőitől, akik mögötte hátráltatták egymást.
Newgarden drámája az utolsó etapban következett el, amikor egyszerűen nekicsúszott a falnak, és az autó sérülései miatt már nem tudta folytatni a versenyt.
„Próbáltam felzárkózni, mert tudtam, hogy valaki meg előzni mindket spórolással, valószínűleg Dixon. Még ha kijött volna egy sárga, akkor sem nyerhettünk volna” – magyarázza hibáját Newgarden a motorsport.com-nak nyilatkozva.
„A forgalmat akartam minál gyorsabban letudni a kiállás után, és ez nem jött be. Ráfutottam a törmelékre, csak egy kicsit mentem feljebb, mint kellett volna. De megpróbáltam.”
Dixonnak ezt követően O’Warddal szemben kellett védekeznie, de sikerült beosztania a benzint, így elsőként ért célba, sorozatban másodszor.
„Boldog vagyok a mai nappal. Nagyon jó volt a stratégiánk. Szerintem nekünk nem ment volna a három kiállás. A srácok mindent megtettek a kerékcseréknél és az autó is jó volt.” – meséli O’Ward a versenyéről a RACER hasábjain.
„Scott Dixon egyszerűen csak Dixon volt. Bármikor, amikor mondják, hogy ő valami mást csinál, akkor tudom, hogy neki működni fog a dolog. Mindig is erről volt híres. Mindenkinál nagyobb tudása van, és mögötte áll a csapat és az autó is.”
A mexikói a lekörözöttekre panaszkodott főleg, és kiemelte, az új, lágy gumik a nagyobb kopással szinte lehetetlenné tették egy második sáv használatát a kanyarokban.
Mögöttük a tavalyi dobogóját megismétlő Davis Malukas végzett, míg a listavezető Palou hetedik lett, amivel még nem sikerült megszereznie a bajnoki címet.
Newgardennek a kiesés miatt teljesen elszállt az esélye a végső győzelemre, helyette Doxin került a kihívó szerepébe. Jelenleg 74 pontos hátrányban áll, és 108-at lehet még szerezni a következő futamon, így nem lesz könnyű dolga.
„Nem fogjuk feladni, amíg nincs vége” – emelte ki Dixon a motorsport.com-nak.
„Tudom, hogy a csapatból mindenki kiváló munkát végez. Az, hogy miénk az első két hely a bajnokságban, mutatja mennyire jó évünk van. Kár, hogy ilyen későn jöttek a győzelmek, talán egy kicsit szorosabb lehetne akkor a dolog. De így is mindent beleadunk, és meglátjuk, hogyan alakul az utolsó két verseny.
Nagyon büszke vagyok a csapatra, hiszen büntetést is kaptunk motorcsere miatt. Így más utat kellett választanunk, és ez bejött.”