Három ütközés, egy sérült kéz és egy 20. hely jutott a hétszeres NASCAR bajnoknak Long Beach-ben.
Johnson természetesen nem volt elégedett a hétvégi IndyCar fordulóban nyújtott teljesítményével, de optimista a felépülésével kapcsolatosan.
„Természetesen rosszul érzem magam, hogy ilyen helyzetbe hoztam a csapatot, de hálás vagyok azért, hogy mögöttem állnak, illetve a Carvana és a rajongóim támogatásáért is.”
A pénteki edzésen Jimmie Johnson jobb kezében megrepedt egy csont, amikor a 48-as számú Dallara-Hondával az 5-ös kanyarban a gumifalnak ütközött. Ekkor még azon is elgondolkodott, hogy a további sérülések elkerülésre érdekében esetleg kihagyja a futamot.
„Nem könnyű ez a műfaj, borotvaélen kell táncolni ezeken az utcai pályákon. Nincs hibalehetőség. Próbálok gyorsabb, és versenyképesebb lenni. Elkövettem néhány hibát ezen a hétvégén. Tanulni fogok belőlük, és még erősebben térek vissza.”
Kézspecialistára van szükség
A Chip Ganassi Racing versenyzője a héten találkozik egy kézspecialistával Észak-Karolinában, hogy megállapítsa, szükség van-e csavarra a kezében. Johnson a tervek szerint április 20-21-én visszatér versenyautója volánja mögé az Indianapolis Motor Speedwayen megrendezésre kerülő teszten, amely a jövő havi Indy 500-as debütálására való felkészülés része.
A következő verseny május 1-jén lesz a Barber Motorsports Parkban, egy fizikailag rendkívül megterhelő pályán.
Johnson folytatta a hétvégét
Miután szénszálas sínt kapott a sérülése stabilizálására, Jimmie visszatért a szombat reggeli edzésre, és az 1-es kanyarban a gumiborításnak csapódott. A kvalifikáción szintén részt vett, de elvesztette a két leggyorsabb körét, mert Graham Rahal akadályozása miatt büntetést kapott .
Miután vasárnap a 25. helyről indult, a 17. helyen állt 12 körrel a vége előtt, amikor autója elvesztette a tapadást, és a 8-as kanyarban a falba csapódott, majd az újonc David Malukas is nekiment.
„Olyan korán elvesztettem az autót, hogy nem vagyok biztos benne, hogy volt-e kontaktom hátulról vagy sem” – mondta. „De akárhogy is, a gumi olyan, amilyet még soha nem láttam; centiméteres gumikupacok halmozódtak fel a versenypályán, különösen az utolsó sárga zászlós figyelmeztetés előtt. Nagyon nehéz volt kitalálni, hova kell helyezni az autót, és hogyan kell vezetni azon a gumin. Azt hiszem, szélesen fordultam a kanyar bejáratánál, és a bal hátsó kerekem felült a felhalmozódott a gumidarabokra, ezért megpördültem a kanyarban.”
„A héten többet fogok tudni az állapotomról” – zárta gondolatait Johnson.