500 Miles500 Miles
  • F1
  • IndyCar
  • NASCAR
  • IMSA
  • Caution
  • E-mobility
  • Automobil
  • Podcast
Facebook Twitter Instagram
2023. február 03. péntek, 05:19 Login
  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Adatvédelmi elvek
  • Szerzői jogok
500 Miles500 Miles
  • F1
  • IndyCar
  • NASCAR
  • IMSA
  • Caution
  • E-mobility
  • Automobil
  • Podcast
Facebook Twitter Instagram
500 Miles500 Miles
Home » Itt az ideje, hogy az IndyCar megkapja az őt megillető tiszteletet
F1

Itt az ideje, hogy az IndyCar megkapja az őt megillető tiszteletet

András RoosÍrta András Roos2022. november 26.Frissítve:2022. december 1.2 perc
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp VKontakte Email
Colton Herta IndyCar
Fotó: Penske Entertainment: Chris Owens/IndyCar Media
Megosztás
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Legalábbis ez a véleménye Zak Brown-nak, aki szerint az F1-nek meg kéne változtatnia a szuperlicenc rendszerét az IndyCar kapcsán.

A Red Bull nem szerződtethette az amerikai Colton Hertát 2023-ra, mert nem volt elég pontja az FIA “szuperlicenc” rendszere szerint.

Brown kijelentette, hogy az IndyCar körüli szuperlicenc pontozást “felül kell vizsgálni“, és az IndyCart ugyanúgy kellene kezelni a kvalifikációs rendszerben, mint a Forma-2-t.

A McLaren idén nyáron tesztelési lehetőséget adott Hertának – ahogyan két másik IndyCar-pilótának, a 2021-es bajnok Alex Palou-nak és a McLaren saját versenyzőjének, Pato O’Ward-nak is -, és nagyon meg voltak elégedve az általa mutatott teljesítménnyel.

Brown szerint “kár, hogy Colton Herta nincs az F1-ben“, hozzátéve, hogy mindhárman “F1-es szintű versenyzők.”

Bár az IndyCar bajnoki címének megnyerése garantálja egy versenyzőnek a szuperlicenszhez szükséges 40 pontot, bármely más, az első 10-ben elért helyezés ennél kevesebbet ad.

Az F2-ben a bajnokság első három helyezése mind 40 pontot ér. Ráadásul első helynél lejjebb az F2-ben minden helyezés többet ér, mint az IndyCarban ugyanaz a pozíció.

Ez a különbség volt az, ami megakadályozta azt, hogy Herta szuperlicencet szerezzen.

A Red Bull a 22 éves, hétszeres IndyCar-győztest szerette volna az Alpha Taurihoz szerződtetni, hogy betöltse a Pierre Gasly Alpine-ba való átigazolása miatt megüresedett helyet.

Az FIA azonban nem volt hajlandó felmentést adni Hertának, így a Red Bull inkább a korábbi F2-es és Formula-E-bajnok Nick de Vrieshez fordult.

Brown elmondta, bízik abban, hogy az FIA elnöke, Mohammed Ben Sulayem felülvizsgálja és megváltoztatja a pontrendszert.

“Azt láttam Mohammedről, hogy kész felülvizsgálni a hatályos szabályokat, és kijavítani azoknak az esetleges hibáit” – mondta Brown.

“Eddig a szabályok szerint játszottunk, és szerintem ez így van rendjén… még akkor is, ha szerintünk a szabályok nem jók, mint például a szuperlicenc.”

“Felül kellene vizsgálnunk ezt a szabályt, és változtatni kellene rajta.“

Colton Herta Forma-1 Szuperlicenc Zak Brown
Megosztás. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp Email

Hozzászólások lezárva.

Facebook Twitter Instagram
© 2023 500miles.hu

Kezdj gépelni és nyomj Enter-t a kereséshez. Kilépéshez nyomd meg az Esc billentyűt.

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Elfelejtetted jelszavad?