A tavalyi nashville-i pole-győztes Colton Herta azt jósolja, hogy 2022-ben sokkal keményebb lesz a küzdelem az elsőségért a kvalifikáción.
Ettől függetlenül Herta továbbra is arra számít, hogy ők lesznek előnyben az utcai pályán. Ez tökéletes alkalom lehet az Andretti versenyzőjének arra, hogy elfelejtse az indianapolisi csalódását, ahol az élről esett ki.
Herta tavaly, az IndyCar első nashville-i látogatása során több, mint fél másodperccel nyerte meg az időmérőt.
Az Andretti Autosport ásza azonban idén keményebb harcra számít a pole-ért a hétvégi versenyen.
„Mindenkinek sokkal több adat áll rendelkezésére a tavalyi hétvégéről, így egy kicsit jobban megértik, hogy mire van szükségük az autótól – talán a hasmagasság, a rugóbeállítások és miegymás. Egy kicsit nehezebb lesz az biztos” – magyarázta Herta.
Fontos különbséget jelentenek azok az új alternatív gumik, amelyeket a Firestone ezen a hétvégén fog használni, és amelyek oldalfalai növényi alapú keverékből készülnek – egy fenntarthatóbb forrásból, a guayule cserjéből.
A Firestone szerint a versenyzők nem fognak különbséget érezni ezek között a zöld oldalfalú abroncsok és a szokásos utcai pályás pirosak között, de a puding próbája az evés, tehát csak a pályán fog kiderülni, hogy valójában milyenek ezek.
„Azt hiszem, az érzésnek hasonlónak kell lennie, mert az érintkezési felület ugyanaz” – mondta Herta. „Soha nem lehet tudni, hogy mennyire lesz puha vagy merev az oldalfal az új anyaggal az eddigiekhez képest.”
„De érdekes lesz látni a kanyarokban a terhelést, és azt, hogy ez hogyan hat a rugóerőre és a csillapításra. Ez teljesen megváltoztathatja azt, amire az autónak szüksége van.”
Herta kilenc pole pozíciójából négyet utcai pályákon szerzett.
„Úgy gondolom, hogy remek autónk van erre a célra. A lengéscsillapítás nagyon fontos minden pályán, ahová megyünk, különösen azokon, amelyek nagyon rázósak. Úgy tűnik, egyszerűen működik. Az összes utcai pályán, ahová megyünk, úgy tűnik, fenomenálisan vezethető autónk van.„