A jó hír az, hogy az NTT IndyCar Series továbbra is aktívan keresi a harmadik autógyártót, aki motorokat szállítana az új hibrid formula számára.
Azt már nehezebb megítélni, hogy a Chevrolet és a Honda mellé csatlakozik-e, és ha igen, mikor csatlakozik egy új gyártó, amint a 2,4 literes, dupla turbós V6-os motorok kiegészítő energia-visszanyerő rendszerekkel 2024-ben üzembe állnak.
A jelöltek közül továbbra is a Toyota hordozza magában a legnagyobb reményeket az IndyCar harmadik beszállítójának szerepére, és a sorozat tulajdonosa, Roger Penske szerint – aki egyben a világ legnagyobb Toyota-kereskedője is – a japán márka amerikai ágával továbbra is pozitív tárgyalások folynak.
„Még mindig folyamatban van a tárgyalásunk a Toyotával” – mondta Penske a RACER-nek. „Bob Carter már visszavonult, így az ottani új vezetőséggel dolgozunk együtt. De emellett nem csettinthetsz az ujjaiddal, és nem várhatod el, hogy azonnal elkötelezd magad egy motorgyártó mellett.”
Bár nem teljesen irreális, de az idő előrehaladtával egyre kisebb az esélye annak, hogy 2024-re már egy harmadik beszállító is készen álljon. Ismert egy olyan záradék is, amely előírja, hogy egy új motorgyártónak 24 hónappal a debütálása előtt értesítenie kell a sorozatot és a meglévő beszállítókat.
A szabályok szerint ez legkorábban 2025-re tolná ki egy Toyota vagy bármely más márka csatlakozását a sorozathoz, de a RACER információ az értesítési ablak lerövidíthető, ha minden fél egyetért a kérdésben.
Tekintettel arra, hogy a Chevy és a Honda mennyire erősen szorgalmazta egy harmadik beszállító csatlakozását a sorozathoz, a Toyotát vagy bármely más gyártót valószínűleg szívesen látnák, amint készen áll a versenyzésre.
„Reméljük, hogy egy bizonyos ponton meg tudunk velük állapodni” – mondta Penske a Toyotáról. „Nem mondom, hogy egyáltalán van egyezségünk, de dolgozunk rajta.„