500 Miles500 Miles
  • F1
  • IndyCar
  • NASCAR
  • IMSA
  • Caution
  • E-mobility
  • Automobil
  • Podcast
Facebook Twitter Instagram
2023. március 27. hétfő, 21:21 Login
  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Adatvédelmi elvek
  • Szerzői jogok
500 Miles500 Miles
  • F1
  • IndyCar
  • NASCAR
  • IMSA
  • Caution
  • E-mobility
  • Automobil
  • Podcast
Facebook Twitter Instagram
500 Miles500 Miles
Home » Biztonságosabbá válnak az autók jövőre
IndyCar

Biztonságosabbá válnak az autók jövőre

András RoosÍrta András Roos2022. december 1.2 perc
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp VKontakte Email
IndyCar autó hátulról
Fotó: Penske Entertainment: James Black/IndyCar Media
Megosztás
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Az NTT IndyCar Series a következő szezonban új hátsó szerkezetet vezet be minden autóján, ami nagyban növeli a biztonsági faktort.

A RACER beszámolója szerint a Dallara kifejlesztette az attenuátornak nevezett szerkezet frissített kialakítását, és a 2023-as szezon első futamán, a floridai St. Petersburg utcáin a csapatok már használhatják is azt.

Az új ütközőszerkezetet eredetileg a sorozat új, 2,4 literes hibrid motorjaihoz tervezték, mivel az új erőforrások extra súlyt adnak az autónak, amelyet ütközés esetén le kell lassítani.

Az új éra bevezetését 2024-re tolták ki, de úgy döntöttek, hogy nincs ok arra, hogy a következő szezonra ne vezessék be az új hátsó, ütközést csillapító szerkezetet.

A korai bevezetés lehetőséget ad a sorozat embereinek arra is, hogy megvizsgálják a valós baleseti károkat, hogy megállapítsák, szükség van-e további változtatásokra a konstrukcióban, amikor az új motor a következő szezonban pályára kerül.

„A legfontosabb dolog az új csillapítóval kapcsolatban az, hogy hosszabb és megváltozott az alakja” – mondta Tino Belli, az IndyCar aerodinamikai fejlesztési igazgatója a RACER-nek. „Ez az új profil segít a csillapítónak megtartani az alakját, miközben hátulról történő ütközéskor összenyomódik, és ez lehetővé teszi, hogy sokkal kiszámíthatóbb legyen az ütközés.”

„Az egésznek az a lényege, hogy mivel hosszabb, a plusz távolságot arra használjuk fel, hogy csökkentsük a csúcs G-ket és az átlagos G-ket egy hátsó ütközésnél, hogy jobban lelassítsuk és lágyítsuk az ütközést.”

Josef Newgarden a tavalyi szezonban az iowai dupla forduló második futamán szenvedett kemény hátsó ütközést, és ezt követően a paddockban elvesztette az eszméletét.

Bár soha nem diagnosztizáltak nála agyrázkódást, és az ájulását nem lehetett egyértelműen összefüggésbe hozni a balesetével, remélhető, hogy egy jobban kontrollált hátsó csillapító szerkezet segít megelőzni a hasonló problémákat a jövőbeni incidenseknél.

Josef Newgarden
Megosztás. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp Email

Hozzászólások lezárva.

Facebook Twitter Instagram
© 2023 500miles.hu

Kezdj gépelni és nyomj Enter-t a kereséshez. Kilépéshez nyomd meg az Esc billentyűt.

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Elfelejtetted jelszavad?