Az NTT IndyCar Series a következő szezonban új hátsó szerkezetet vezet be minden autóján, ami nagyban növeli a biztonsági faktort.
A RACER beszámolója szerint a Dallara kifejlesztette az attenuátornak nevezett szerkezet frissített kialakítását, és a 2023-as szezon első futamán, a floridai St. Petersburg utcáin a csapatok már használhatják is azt.
Az új ütközőszerkezetet eredetileg a sorozat új, 2,4 literes hibrid motorjaihoz tervezték, mivel az új erőforrások extra súlyt adnak az autónak, amelyet ütközés esetén le kell lassítani.
Az új éra bevezetését 2024-re tolták ki, de úgy döntöttek, hogy nincs ok arra, hogy a következő szezonra ne vezessék be az új hátsó, ütközést csillapító szerkezetet.
A korai bevezetés lehetőséget ad a sorozat embereinek arra is, hogy megvizsgálják a valós baleseti károkat, hogy megállapítsák, szükség van-e további változtatásokra a konstrukcióban, amikor az új motor a következő szezonban pályára kerül.
„A legfontosabb dolog az új csillapítóval kapcsolatban az, hogy hosszabb és megváltozott az alakja” – mondta Tino Belli, az IndyCar aerodinamikai fejlesztési igazgatója a RACER-nek. „Ez az új profil segít a csillapítónak megtartani az alakját, miközben hátulról történő ütközéskor összenyomódik, és ez lehetővé teszi, hogy sokkal kiszámíthatóbb legyen az ütközés.”
„Az egésznek az a lényege, hogy mivel hosszabb, a plusz távolságot arra használjuk fel, hogy csökkentsük a csúcs G-ket és az átlagos G-ket egy hátsó ütközésnél, hogy jobban lelassítsuk és lágyítsuk az ütközést.”
Josef Newgarden a tavalyi szezonban az iowai dupla forduló második futamán szenvedett kemény hátsó ütközést, és ezt követően a paddockban elvesztette az eszméletét.
Bár soha nem diagnosztizáltak nála agyrázkódást, és az ájulását nem lehetett egyértelműen összefüggésbe hozni a balesetével, remélhető, hogy egy jobban kontrollált hátsó csillapító szerkezet segít megelőzni a hasonló problémákat a jövőbeni incidenseknél.