500 Miles500 Miles
  • F1
  • IndyCar
  • NASCAR
  • IMSA
  • Caution
  • E-mobility
  • Automobil
  • Podcast
Facebook Twitter Instagram
2023. március 28. kedd, 17:05 Login
  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Adatvédelmi elvek
  • Szerzői jogok
500 Miles500 Miles
  • F1
  • IndyCar
  • NASCAR
  • IMSA
  • Caution
  • E-mobility
  • Automobil
  • Podcast
Facebook Twitter Instagram
500 Miles500 Miles
Home » Az új aeroscreen az IndyCar súlycsökkentő törekvéseinek része
IndyCar

Az új aeroscreen az IndyCar súlycsökkentő törekvéseinek része

Módos JánosÍrta Módos János2022. június 4.2 perc
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp VKontakte Email
Aeroscreen
Fotó: Penske Entertainment: Chris Graythen (Getty Images)
Megosztás
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

A Pankl és a PPG átdolgozott, könnyebb aeroscreenje része az IndyCar azon terveinek, amelyekkel a 2024-es autók súlyát kívánja csökkenteni.

Az IndyCar februárban jelentette be, hogy egy évvel elhalasztja a 2,4 literes hibridek bevezetését, mivel a Mahle alkatrészekkel kapcsolatban ellátási láncbeli problémák merültek fel. Azóta mindkét gyártó, a Chevrolet és a Honda egy-egy 2,4 literes motorját tesztelték az Indianapolis Motor Speedwayen, a Penske, illetve a Ganassi autóival, de még nem a hibrid rendszerrel együtt.

A motor méretének növekedése önmagában 11 kilóval növeli a már most is túlsúlyosnak számító autó tömegét, különösen, hogy a 2020-as aeroscreen bevezetése 60 kilóval nehezítette azt. Most, hogy az IndyCar célja, hogy a 2024-es autó súlya a mostani szintre csökkenjen, a következő generációs aeroscreen is része a tervezett megoldásnak.

A halasztással nyertek egy kis időt

Jay Frye, az IndyCar elnöke a Motorsport.com-nak nyilatkozott: „Számítottunk arra, hogy a 2024-es módosítások 160 fontot fognak hozzáadni, és jelenleg valószínűleg a 80-as évek környékén vagyunk. Az új motorszabályok 2024-ig történő elhalasztása lehetőséget adott arra, hogy rendezzük az ilyen dolgokat.”

„A motorgyártó tesztje a 2,4 literes autókkal kivételes volt. A hibrid komponenssel végzett teszt lesz a következő. De menet közben továbbra is azon dolgozunk, hogy csökkentsük az autó súlyát, hogy minél közelebb kerüljön ahhoz, ahol most van.”

„Dolgozunk az aeroscreen 2. fázisán, ahol a védőüveg is könnyebb és a váz is könnyebb, mert Pankl úgy véli, hogy felére csökkenthető az aeroscreen súlya, és még mindig ugyanolyan robusztus marad, mint most.”

„A Pankl jelenlegi technológiája fenomenális, az új verzió pedig a jelenlegi mércét is felülmúlja majd, és a keret belsejében egy méhsejt típusú szerkezetet hoz létre – és ránézésre sem fogod tudni észrevenni, hogy feleannyi a súlya, mint a jelenleg használtnak.”

„Az egyik dolog, amit az aeroscreen következő verziójával kapcsolatban is megvizsgálunk, az az, hogy hogyan áramoltatjuk be a levegőt a pilótafülkébe. A túlzott meleggel kapcsolatos probléma helyzete most sokkal jobb, mint a 2020-as év elején volt, de újra jobbá tehetjük.”

„Tehát az aeroscreen úgy fog kinézni, mint most, de feleakkora súllyal, és anélkül, hogy a szerkezeti terhelésre ható tulajdonságokat elveszítenénk.„

Aeroscreen Jay Frye Pankl
Megosztás. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp Email

Hozzászólások lezárva.

Facebook Twitter Instagram
© 2023 500miles.hu

Kezdj gépelni és nyomj Enter-t a kereséshez. Kilépéshez nyomd meg az Esc billentyűt.

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Elfelejtetted jelszavad?