A legrealisztikusabb verzió az volt, hogy a Toyota a NASCAR programja mellé még indít egy IndyCar programot is. Ez most kútba eshet.
Annak ellenére, hogy sokáig közel állt ahhoz a Toyota, hogy a Chevrolet és a Honda mellett harmadik IndyCar motorpartnerként csatlakozzon a 2024-ben debütáló új hibrid 2,4 literes, duplaturbós V6-os formulához, a japán autóóriás elvetette az IndyCarba való visszatérés ötletét.
Több forrás is elmondta a RACER-nek, hogy bár a Toyota nem mondott nemet arra, hogy a jövőben csatlakozzon az NTT IndyCar Series-hez, nem hajlandó a következő években motorprogrammal előrébb lépni.
„Igen ez így van” – mondta az IndyCar Series tulajdonosa, Roger Penske a RACER-nek a Toyota álláspontjára.
„Már a célegyenesben voltak a tárgyalások. Azt hiszem, a COVID, az ellátási lánc problémái és minden más, ami történt, tényleg lehűtötte a kedélyeket.”
Penske szerint az IndyCar vezetői csoportja továbbra is dolgozik a motorellátási lehetőségeken más nagy autómárkákkal.
„Jelenleg a Chevrolet és a Honda a két partnerünk, és egy másikra is szemet vetettünk” – tette hozzá. „Más gyártókkal is tárgyalunk. Rajta vagyunk a dolgon.”
A Toyota 1996-ban csatlakozott a CART IndyCar sorozathoz, ahol 2002-ben Cristiano da Matta-val megnyerte a CART bajnoki címet, majd a korábbi Indy Racing League-ben folytatta, ahol Gil de Ferran-nal megnyerte a 2003-as Indy 500-as versenyt.
2003-ban a bajnoki címet is megnyerték Scott Dixon révén mielőtt 2005-ben kiszálltak a sportágból, hogy a NASCAR programjukra koncentráljanak, ahol 2007-ben debütáltak.
A márkától az idény végén – nagy valószínűséggel – távozó Kyle Busch szerezte meg a Toyota első Cup Series győzelmét a Kobalt Tools 500-as versenyen az Atlanta Motor Speedwayen 2008. március 9-én.