csütörtök, június 30, 2022
NASCAR - 🇺🇸 Talladega
NASCAR - 🇺🇸 Darlington
🇺🇸 Indianapolis 500
INDY - 🇺🇸 Detroit
INDY - 🇺🇸 Road America
INDY - 🇺🇸 Mid-Ohio
INDY - 🇺🇸 Barber
IndyCar - 🇺🇸 Indy Road Course
NASCAR - 🇺🇸 Charlotte (Coca-Cola 600)
NASCAR - 🇺🇸 Gateway
NASCAR - 🇺🇸 Sonoma
NASCAR - 🇺🇸 Nashville
NASCAR - 🇺🇸 Road America
IMSA - 🇺🇸 Laguna Seca
IMSA - 🇺🇸 Mid-Ohio
IMSA - 🇺🇸 Detroit
IMSA - 🇺🇸 Watkins Glen
IMSA - 🇨🇦 Mosport
KezdőlapIndyCarAz IndyCar döntött: Plusz edzést tart a texasi pálya javítása érdekében

Az IndyCar döntött: Plusz edzést tart a texasi pálya javítása érdekében

- Hirdetés -

Az IndyCar Series megerősítette, hogy szombaton külön edzést tartanak, hogy a Texas Motor Speedway felső ívén gumiréteget hozzanak létre.

A terv, amelyet az elmúlt években a Team Penske versenyzője, Will Power javasolt, azt jelenti, hogy a versenyzők egy csoportját új Firestone abroncsokon küldik ki, hogy kizárólag a kanyarok középső részén fussanak, amelyet a NASCAR texasi versenye során a PJ1 tapadókeverék használata negatívan érintett.

- Hirdetés -

Annak ellenére, hogy egy teherautó mögött acélhálót húznak, hogy a PJ1 anyagot lekaparják a felső sávokról, a tiszta alsó sáv és a PJ1 hatását mutató sötét felső sávok között egyenlőtlen tapadás lesz tapasztalható.

A probléma megoldására az IndyCar egy vésztervvel állt elő, amely a szombati második és egyben utolsó edzést helyi idő szerint délután 4-5 óráról délután 16:45-17:45-re tolná ki.

- Hirdetés -

Hét versenyző segíti majd az IndyCar munkáját majd speciális edzésen, élükön Ed Carpenterrel, Helio Castroneves-szel, Pato O’Warddal, Will Powerrel, Graham Rahallal, Felix Rosenqvisttel és Takuma Satoval.

Ők a tavalyi futamról megspórolt 10 szett gumiabroncsot fogják felhasználni; Power és Rahal két szettet kap. A pilóták fokozatosan fokozzák majd a sebességet a kanyarokban, és a PJ1-es maradványokra rakják fel a gumit.

A gumik felső ívre való bedarálását segítendő, az IndyCar lehetővé teszi a résztvevő csapatok számára, hogy a 30 perces edzésen való körözés közben a vasárnapi XPEL 375 futamra engedélyezettnél magasabbra állítsák a leszorítóerőt – nevezetesen a hátsó szárny megnövelt szögével.

Az extra edzés végeztével ezeknek a csapatoknak 15 percük lesz arra, hogy visszaállítsák az autókat a verseny specifikációra, és lefussák az egyórás edzést, hogy felkészüljenek a 248 körös versenyre.

Power csalódott a mezőnyben

Kicsit csalódott voltam, hogy nem többen éltek ezzel a lehetőséggel” – mondta Power a RACER-nek.

Mintha 10 szett új gumiabroncs lenne, és csak hat-hét ember használná ki őket. Miért nem veszel el egy szettet, hogy gyakorolhass egy kicsit a felső íven? Én meg fogom csinálni. Meglátjuk, mire képesek az autók. Nem ideális, de jobb, mint a semmi.

- Advertisement -
SourceRacer
András Roos
András Rooshttp://500miles.hu
Gyermekkoromban minden vasárnap este a CART, és később Champ Car versenyeit néztem az ágyam melegéből. Mondhatnám, hogy arra aludtam el, de ezeken a versenyeken nem lehetett elaludni, számomra ez marad örökre az IndyCar legszebb időszaka. NASCAR-ral 2010-ben kezdtem el foglalkozni, és bár az elmúlt évtizedben sok változáson esett a széria, a szerelmem irányába csak egyre erősebb.

Friss