Sokkal komolyabb tervekkel rendelkezik az Andretti Global, mint amit eddig felfedtek az F1-gyel kapcsolatban. Michael Andretti nem csak a királykategóriát nézte ki magának, hanem átalakítaná a motorsport két oldalának viszonyát.
Először azzal a kifogással hárították el az Andretti közeledését, hogy inkább gyártói csapatokat fogadnának szívesen az F1 mezőnyébe. Erre az amerikai csapat megszerezte a Cadillac technikai partnerségét, akik vállalták, hogy saját erőforrást gyártanának az F1-re.
Utána a legnagyobb akadályt az FIA gördítette az Andretti Global és az IndyCar-pilóták F1-be való csatlakozása elé, mondván hogyha megengedik, hogy valaki az amerikai bajnokságokból érkezzen a sorozatba, azzal aláássák a nevelőszériákat, amiket Európában felépítettek.
Az IndyCar-bajnokból lett csapatfőnöknek azonban erre is megvan válasza, elhárítva a legnagyobb érveket, amit az „európai klub” felhozott csapata ellen.
„Angliában hoznánk létre egy bázist, ahol az F1-es mérnököket foglalkoztatjuk. Ha összejön az F1, akkor a Formula 3-ba és a Formula 2-be is beszállnék. Szeretném én felügyelni azt, ahogy pilótáink végigmennek a rendszeren, milyen eszközöket kapnak és hogyan bánnak velük.” – fogalmazta meg Michael Andretti a kritikát a nevelőszériákkal kapcsolatban.
Korábban több IndyCar-pilóta is megfordult ezekben a bajnokságokban, az elhíresült Santino Ferrucci mellett például az amerikai sorozatban élmenő Pato O’Ward is kapott egy hétvége erejéig lehetőséget az F2-ben. Sokra azonban nem ment vele, és hiába a Red Bull akkori támogatása, inkább visszament a tengerentúlra, ahol szívesen fogadták, és többszörös futamgyőztes lett belőle.
De egyúttal ez megoldana egy másik problémát is, amivel az amerikai pilóták szembesülnek. Aki ugyanis az amerikai sorozatokban nevelkedik, hiába ér el nagy sikereket, megfogalmazódik vele szemben a kérdés, hogy mennyit érnek az eredményei. Hiszen azokat nem a korosztály legjobbjai ellen érte el, hanem egy párfős, regionális bajnokságban, „csak” az Egyesült Államok legjobbjai ellen.
„Nehéz megítélni a srácokat, akik az ottani bajnokságban versenyeznek. Ha valakinek sok pénze van, lehet, hogy őt favorizálják ahelyett, aki tehetségesebb. Ez nálunk nem így működik, az is célom lenne, hogy egy ilyen csapatot hozzak létre odaát [az óceán túloldalán].”
Andretti maga is ebben a csapdába esett pár éve, amikor a mindhárom junior bajnokságot megnyerő neveltjük, Kyle Kirkwood helyett, egy kimondottan pénzeszsákot, Devlin DeFrancescót ültették az autójukba. Igaz, Kirkwood így is az IndyCarban kötött ki abban az évben, ebben a háttérben Andrettinek is lehetett szerepe. És amikor felszabadul náluk egy ülés, azonnal lecsaptak a korábbi juniorjukra.