back to top
szerda, december 4, 2024

Amit az Forma-1-es pilóták először látnak az IndyCarból

Dátum:

Megosztás:

- Reklám -

Egyre több Európából érkező pilóta köt ki amerikai sorozatokban, és nagyon hasonló az, amit elsőként említenek az Egyesült Államokkal kapcsolatban: más a kultúra. Utána esetleg hozzáteszik, hogy kevésbé feszélyezett a környezet, és minden sokkal lazább, mint az F1 végletekig beszabályozott világában.

- Reklám -

Általában egy teszt az első találkozás apropója, ami merőben más, mint az európai gyakorlások. Szinte az összes bajnokság betiltotta az egyéni teszteket, helyette az egész mezőnyt csődítik egyszerre a pályára, a szezon előtt és után. Talán csak a pilóták karrierjének kezdetén, az F4-es szinte van erre lehetőség, amennyiben a pénz a kezdő versenyző rendelkezésére áll.

- Reklám -

Tehát, aki sok év után találkozik ilyesmivel, hogy csak pár csapat „lézeng” a pályán Amerika legrangosabb bajnokságaiból, furcsának találhatja a helyzetet. Ez persze nem azt jelenti, hogy kevésbé profi munka folyna a színfalak mögött.

A másik nagy különbség pedig a pályában rejlik. Míg Európában az egyre növekvő igényeknek megfelelően rengeteg garázs épült, és a csapaok is motorhome-mal érkeznek, addig az Egyesült Államokban a „pit road” teljesen máshogy néz ki.

- Reklám -

Sehol egy garázs, a téglalap alakú kijelölt hely mögött csak egy alacsony betonfal van, emögött van a felszerelés verseny közben. Azontúl hátrébb egy ideiglenes sátorban, vagy a csapat kamionjában tárolnak mindent, mert a régi építésű pályák belsejében nincs hely az egyébként F1-es csapaok esetében szokványos óriási motorhome-oknak.

Első benyomásként talán leginkább az alsóbb sorozatokra hasonlít az európai pilótáknak az IndyCar világa. Hogy emiatt kevésbé lenne kemény a munka, ami a versenyzőkre vár? Nem igazán, csak teljesen más.