csütörtök, április 25, 2024

A Chevrolet földbe tiporhatja idén a Hondát

Dátum:

Megosztás:

A Chevrolet számára fontos volt a holtszezon, hiszen a céljuk az, hogy 2022-ben véget vessenek a Honda négy éve tartó dominanciájának.

- Reklám -

Az egyik ilyen kulcsfontosságú változás Ray Gosselin szerződtetése volt, aki a paddockban lévő csapatok szerint máris nagy hatást gyakorolt a motorgyártó Ilmornál betöltött új szerepében, mint motorsportért felelős alelnök – írja The Race.

- Reklám -

Gosselin Ryan Hunter-Reay – a Honda motoros Andretti csapatnál – mérnöke volt, és hozta a Honda bennfentes tudását, az Ilmor ismeretét, mivel korábban ott dolgozott, de ami talán a legfontosabb, a versenymérnöki gondolkodásmódot.

Mindez arra épül, amiben a Honda az utóbbi időben olyan jól teljesít: a motor mellett az autó minden aspektusával foglalkozik.

- Reklám -

A gyártók már nem csak a lóerőket és a nyomatékot keresik, hanem azt is, hogy hogyan áll össze az autó, és hogyan hat a motor a hűtésre és az aerodinamikára.

Minden márkának van egy szélcsatornája, amelyet a csapataik is használnak.

Joggal mondhatjuk, hogy ez a „teljes autó” megközelítés a Honda számára egy kicsit könnyebben jött, amely minden részlegét házon belül tartja, míg a Chevrolet-nél ott van Pratt Miller, az Ilmor és maga a Chevrolet Motorsport, melyek különböző részlegekkel foglalkoznak.

Csodálatra méltó, hogy a Chevrolet is felkereste csapatait, és megkérdezte, hogy hol tudna javulni, és segítséget kért néhány területen; ez nem mindig könnyű egy nagy gyártó számára, de kétségtelenül segítette a programot.

A Chevrolet immáron összedolgozik a csapatokkal
A Chevrolet immáron összedolgozik a csapatokkal Fotó: Penske Entertainment: James Black/IndyCar Media

A legfontosabb változás

A szervezeti változások mellett a Chevy idén a motorfunkciók nagyobb választékát hozta el. A Hondáról minden évben azt állítják, hogy jobb a „vezethetősége”, de 2022-ben úgy tűnik, hogy a Chevrolet versenyzői számára a kormányon elérhető lehetőségek kibővített választéka azonnal segített a pályán nyújtott teljesítményben.

Szerintem abszolút hatalmas előrelépés volt, amit a Chevy különösen a motor vezethetőségével tett” – mondta titokzatosan Scott McLaughlin.

A rengeteg kemény munka és az a csapatokkal való együttműködés érződik a javulás óriási léptékén.

Határozottan, néhány olyan mikroszektorban, amelyekben az elmúlt néhány évben lassabbak voltunk, most nagyszerűen teljesítettek az autóink.

A vezethetőség sokkal kedvesebb, és hogy őszinte legyek, kezd egy kicsit a kedvemre való lenni, hogy nincs… Igen, nem megyek bele túl sok részletbe, de sokkal jobban érzem magam.

Az, hogy McLaughlinnak meg kellett fognia magát, hogy ne adjon ki több információt, csak azt mutatja, hogy ő és a Chevy-csapat mennyire értékesnek érzi a fejlesztéseket.

A mikroszektorok a pálya lebontott részei, amelyeket a gyártók a teljesítmény jobb értékelésére használnak, és ezek különösen fontosak a motorgyártók számára annak elemzése szempontjából, hogy az autók milyen gyorsan jönnek ki a kanyarokból.

Bárhogy is végződjön az idei év, a Chevrolet-nek több győzelme lesz a 2,2 literes korszakban, mint a Hondának.

A Honda négyéves dominanciája azonban fejfájást okozott a Chevynek, és 2022-re jutott el oda, hogy drasztikus változásokat vessen be munkafolyamataiban emiatt.