back to top
szerda, október 30, 2024

Wilkins és Wickens kanadai kötődése ideális lehet az idei évben

Dátum:

Megosztás:

- Reklám -

Robert Wickens és Mark Wilkins párosítását az év elején jelentette be a Bryan Herta Autosport, és a duó már most eredményeket produkál.

- Reklám -

Amikor Robert Wickens tavaly Mid-Ohio-ban tesztelte a Bryan Herta Autosport Hyundai-t, sokan azon tűnődtek, hogy ez a kanadai pilóta számára egy teljes munkaidős programhoz vezet-e majd.

- Reklám -

Valójában ez a teszt valóban előjáték volt Wickens diadalmas visszatéréséhez a versenyzéshez. Azonban Wickensnek illusztris pályafutása során először szüksége lett egy másodpilótára, akivel megoszthatja az autót.

Bryan Herta tudta, ki a tökéletese ember erre a pozícióra: Mark Wilkins. A duó gyorsan összeszokott, és a daytonai szezonnyitón dobogós helyezést értek el.

- Reklám -

Wilkins 2019-ben az IMSA Michelin Pilot Challenge TCR bajnoka volt, és két győzelmet szerzett a 12 órás Sebringi versenyen prototípus autókban.

Talán a legfontosabb, hogy Wilkins szintén kanadai, és már gokartos kora óta figyelte Wickens karrierjének alakulását.

Természetesen, amikor a csapatfőnök Herta megkereste Wilkinst azzal az ajánlattal, hogy Wickens partnere lehetne, ő gyorsan elfogadta Herta ajánlatát.

Igazából csak tavaly ősszel történt, amikor Bryan odajött hozzám, és megkérdezett a dologról.

Természetesen azt mondtam, hogy megtiszteltetés és hihetetlen lehetőség lenne vele együtt versenyezni, és újra autóban látni őt, már csak azért is, mert tudom, hogy mire képes a volán mögött” – mondta Wilkins a RACER-nek.

Robert Wickens kényelmesen ül a Bryan Herta Autosport Hyundai Elantra N TCR-jében
p/#33: Bryan Herta Autosport w/ Curb-Agajanian, Hyundai Elantra N TCR, TCR: Robert Wickens, prepares for his race Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

Könnyen ment az összeszokás

Az egymás beállításához való hozzászokás egyszerű folyamat volt, és ketten olyan üléselpozíciót dolgoztak ki, amely lehetővé tette számukra, hogy ne használjanak ülés-betéteket.

Az autóban egy egyszerű kapcsoló van a műszerfalon, amely átadja az irányítást Wickens kézi gázpedáljáról és fékjéről Wilkins hagyományos pedáljaira.

Ő csak beszállt, és azt mondta, kényelmes neki, majd én is beszálltam, és nekem is remekül működött minden. Talán azért, mert hasonló a magasságunk, így gyorsan át tudtunk ugrani néhány alapvető problémán.

A pilótacsere folyamata a hasonló üléspozícióknak köszönhetően egyszerűsödött, és akár Wickenset ülteti be a csapat, akár Wilkinset, időigényben alig van különbség.

Wilkins elmondta, hogy pályán és a színfalak mögött Wickens nem nem szeretné, ha a sérülését kifogásként használnák, vagy hogy másként kezelnék, mint bárkit.

Nem akarja, hogy valamiféle különleges bánásmódban részesüljön. Ő csak nyerni akar. Ami igazán izgalmas lesz idén, hogy nagyon magasak az elvárásai. Volt már a csúcson, így tudja, mi kell hozzá.

Nagyon céltudatos és motivált, és egy dologra koncentrál, ami a győzelem, és azt hiszem, valószínűleg ez mindig is így működött nála.

[adrotate group="7"] [adrotate group="9"]