Még a csapatok sem csodálkoznak azon, hogy a jövő évtől nem lesz tagja a mezőnynek a sokat kritizált LMP3-as kategória.
A legkisebb, GT-autóknál alig gyorsabb prototípus osztály gyakran csak azzal került a hírekbe, ha az egyik pilóta valami nagy hibát vétett, és bezavart a többiek csatájába. Például Sebringben egy lekörözésnél okoztak problémát az élmezőnynek, ezzel vetve rossz fényt a sorozatra és a sportautózásra.
Az általában juniorok által használt kategóriát 2021-ben emelték be az IMSA legfőbb sorozatába (Sportscar Championship), és azóta maximum 7 autó volt, akik teljesítették a teljes szezont. Idén úgy néz ki, mindössze csak 5 autó vesz majd részt a bajnoki címért folyó csatában.
Mivel az indulók száma a pályákon található hely által korlátozott, nem bővülhet a végtelenségig egy-egy sorozat mezőnye. Daytonában rendszerint 70 közelében van a benevezett autók száma, és a sportautózás új királykategóriájának számító GTP (az Endurance Világbajnokság/WEC Hypercar osztályának észak-amerikai párja) egyre nagyobb népszerűségnek örvend.
Idény közben csatlakoznak majd a Porsche ügyfélautói is, jövőre pedig a Lamborghini új LMDh autói is részt vesznek majd négy hosszabb (Endurance Cup-nak nevezett) versenyen.
Így a sorozat vezetősége úgy döntött, hogy az LMP3-nak nincs helye a legnagyobb sorozatban (Sportscar Championship), ezért csak a betétfutamokon láthatjuk ezentúl őket. Szinte az összes csapatfőnök megerősítette a Sportscar365-nek, hogy a sorozatot vezető John Doonan már előre tájékoztatta őket a változásról.