500 Miles500 Miles
  • F1
  • IndyCar
  • NASCAR
  • IMSA
  • Caution
  • E-mobility
  • Automobil
  • Podcast
Facebook Twitter Instagram
2023. január 29. vasárnap, 13:58 Login
  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Adatvédelmi elvek
  • Szerzői jogok
500 Miles500 Miles
  • F1
  • IndyCar
  • NASCAR
  • IMSA
  • Caution
  • E-mobility
  • Automobil
  • Podcast
Facebook Twitter Instagram
500 Miles500 Miles
Home » Olyasmire készül a Corvette, amire 22 éve nem volt példa
IMSA

Olyasmire készül a Corvette, amire 22 éve nem volt példa

Módos JánosÍrta Módos János2022. március 17.3 perc
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp VKontakte Email
Corvette
Fotó: Courtesy of IMSA
Megosztás
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

A Corvette Racing több, mint 20 év után először áll rajthoz mindössze egy autóval az IMSA-ban.

Utoljára 2000-ben fordult elő, hogy a neves csapat egyetlen autóval vágjon neki egy IMSA futamnak. A Corvette-nél a versenyzők azonban másra helyezik a hangsúly, még mindig inkább a Chevrolet Corvette C8.R GTD specifikációjának megismerésére összpontosítanak.

A Pratt & Miller által vezetett gyári csapat erőforrásait idén az IMSA WeatherTech SportsCar Championship és az FIA World Endurance Championship versenyei között osztja meg egy-egy autóval.

Tommy Milner és Nick Tandy a WEC GTE-Pro kategóriájában indul ezen a hétvégén, Nicky Catsburg pedig a GTLM osztály regnáló bajnokaival, Antonio Garciával és Jordan Taylorral áll rajthoz az IMSA GTD Pro-ban.

A csapat bár két GTD Pro autót indított a januári szezonnyitón Daytonában, várhatóan az idei IMSA bajnokság hátralévő fordulóinak többségén egy autóval indulnak majd.

“Sajnos feleannyi információnk lesz, mint általában.” – ismerte el Catsburg.

“A két autóval végzett edzéseken az egyik autót egy bizonyos szintű leszorítóerővel, különböző guminyomással és egyebekkel lehet futtatni, hogy gyorsabban tanuljunk. Ez egy új kihívás lesz a csapat számára, nem kell változtatnunk a hozzáállásunkon, de más lesz.”

Jordan Taylor bizakodó

“Sebring lehetőséget ad arra, hogy összeszedjük magunkat a daytonai kemény verseny után” – mondta Taylor. “Sokat tanultunk ott, amit átvittünk a néhány héttel ezelőtti tesztekre. Még mindig sok minden van, aminek a megértésén dolgozunk, de a legnagyobb dolog továbbra is a Michelin abroncsok. Ez egy kritikus terület lesz az IMSA minden versenyén.”

“A Corvette Racing mindig a csúcson van, ha a mérnöki munkáról és a kivitelezésről van szó, így nincs olyan csapat, akivel szívesebben dolgoznék együtt ezeken a kihívásokon. Biztos vagyok benne, hogy Sebringben minden rendben lesz.” – zárta gondolatait Jordan Taylor.

A tapasztalat lehet a kulcs García szerint

Amellett, hogy még mindig a gumik kiismerésével kell megbirkózni, az idei GTD-specifikus Corvette 60 kg-mal nehezebb, mint a GTLM volt tavaly Sebringben. Emellett a leszorítóerő is 15 százalékkal csökkent. Garcia mindeközben úgy véli, hogy a csapat tudása és korábbi sikerei a 3,7 mérföldes repülőtéri pályán az autó eltérő konfigurációja ellenére is kifizetődnek majd.

“Sok igazán jó és szórakoztató versenyünk volt ott az évek során” – mondta Antonio García.

“Ezek nagy része annak köszönhető, hogy a Corvette Racing minden évben gyakran tesztel és készül Sebringben. Nagyjából minden bukkanót és járdaszegélyt ismerünk a pályán. Ez a tudás segít, amikor a Corvette-ünkben annyi újdonság van, hogy még mindig tanulunk. A legutóbbi ottani tesztünk során jó eredményeket értünk el, úgyhogy meglátjuk, hova tudunk megérkezni az első edzésre.“

Antonio García Chevrolet Corvette C8.R GTD Corvette Racing Endurance Világbajnokság (WEC) Jordan Taylor Nick Tandy Nicky Catsburg Pratt & Miller Sebring International Raceway Sebringi 12 órás Tommy Milner
Megosztás. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp Email

Hozzászólások lezárva.

Facebook Twitter Instagram
© 2023 500miles.hu

Kezdj gépelni és nyomj Enter-t a kereséshez. Kilépéshez nyomd meg az Esc billentyűt.

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Elfelejtetted jelszavad?