A Corvette Racing több, mint 20 év után először áll rajthoz mindössze egy autóval az IMSA-ban.
Utoljára 2000-ben fordult elő, hogy a neves csapat egyetlen autóval vágjon neki egy IMSA futamnak. A Corvette-nél a versenyzők azonban másra helyezik a hangsúly, még mindig inkább a Chevrolet Corvette C8.R GTD specifikációjának megismerésére összpontosítanak.
A Pratt & Miller által vezetett gyári csapat erőforrásait idén az IMSA WeatherTech SportsCar Championship és az FIA World Endurance Championship versenyei között osztja meg egy-egy autóval.
Tommy Milner és Nick Tandy a WEC GTE-Pro kategóriájában indul ezen a hétvégén, Nicky Catsburg pedig a GTLM osztály regnáló bajnokaival, Antonio Garciával és Jordan Taylorral áll rajthoz az IMSA GTD Pro-ban.
A csapat bár két GTD Pro autót indított a januári szezonnyitón Daytonában, várhatóan az idei IMSA bajnokság hátralévő fordulóinak többségén egy autóval indulnak majd.
„Sajnos feleannyi információnk lesz, mint általában.” – ismerte el Catsburg.
„A két autóval végzett edzéseken az egyik autót egy bizonyos szintű leszorítóerővel, különböző guminyomással és egyebekkel lehet futtatni, hogy gyorsabban tanuljunk. Ez egy új kihívás lesz a csapat számára, nem kell változtatnunk a hozzáállásunkon, de más lesz.”
Jordan Taylor bizakodó
„Sebring lehetőséget ad arra, hogy összeszedjük magunkat a daytonai kemény verseny után” – mondta Taylor. „Sokat tanultunk ott, amit átvittünk a néhány héttel ezelőtti tesztekre. Még mindig sok minden van, aminek a megértésén dolgozunk, de a legnagyobb dolog továbbra is a Michelin abroncsok. Ez egy kritikus terület lesz az IMSA minden versenyén.”
„A Corvette Racing mindig a csúcson van, ha a mérnöki munkáról és a kivitelezésről van szó, így nincs olyan csapat, akivel szívesebben dolgoznék együtt ezeken a kihívásokon. Biztos vagyok benne, hogy Sebringben minden rendben lesz.” – zárta gondolatait Jordan Taylor.
A tapasztalat lehet a kulcs García szerint
Amellett, hogy még mindig a gumik kiismerésével kell megbirkózni, az idei GTD-specifikus Corvette 60 kg-mal nehezebb, mint a GTLM volt tavaly Sebringben. Emellett a leszorítóerő is 15 százalékkal csökkent. Garcia mindeközben úgy véli, hogy a csapat tudása és korábbi sikerei a 3,7 mérföldes repülőtéri pályán az autó eltérő konfigurációja ellenére is kifizetődnek majd.
„Sok igazán jó és szórakoztató versenyünk volt ott az évek során” – mondta Antonio García.
„Ezek nagy része annak köszönhető, hogy a Corvette Racing minden évben gyakran tesztel és készül Sebringben. Nagyjából minden bukkanót és járdaszegélyt ismerünk a pályán. Ez a tudás segít, amikor a Corvette-ünkben annyi újdonság van, hogy még mindig tanulunk. A legutóbbi ottani tesztünk során jó eredményeket értünk el, úgyhogy meglátjuk, hova tudunk megérkezni az első edzésre.„