Az IMSA 2023-as szabályai között több változás is lesz, legalábbis a GTD (tehát amatőr) kategóriában. Új időmérő és Le Mans-i különdíj mellett visszatér a sprint értékelés.
Az endurance kategóriában bevett szokás, hogy a profi-amatőr elkülönítés végett a versenyzők kapnak egy besorolást az FIA-tól (platina-arany-ezüst-bronz). Ezek alapján a GTD autókban csak az utóbbi kettő csoportba tartozók vehettek részt az időmérőn, hogy elkülönítsék őket a GTD Pro kategóriától.
Jövőre azonban az adott legénységből bárki futhatja a csapat leggyorsabb körét. Viszont csak a bronz pilóták kezdhetik új gumin a versenyt, a többieknek az időmérős abroncsokon kell majd rajtolniuk.
Először hirdetik meg majd a Bob Akin Bronz Kupát is, ami az IMSA különdíja mellett jövő évi Le Mans-i indulást is ér majd a nyertesnek.
„A bronz pilóták sokszor meg is teremtik a lehetőséget a csapatuknak, hogy induljanak, nem csak a GTD kategóriában, hanem az IMSA többi szériájában is. Ők biztosítják a forrásokat, a sportautózás gerincoszlopát jelentik.
Ezek a változások több előny jelentenek majd nekik, és kissé több rivaldafényt irányítanak rájuk.” – emelte ki John Doonan, az IMSA elnöke.
Az előzetes tervekkel ellentétben jövőre is lesz a GTD-nek Sprint Kupája. Ezúttal azonban mindegyik verseny beleszámít majd az összetett értékelésbe is.