péntek, március 29, 2024

Csöndben véget ér egy korszak az IMSA-ban

Dátum:

Megosztás:

Virginiában az utolsó előtti versenyre kerül majd sor az IMSA idei kiírásában, egy viszonylatban azonban mérföldkő lesz a futam.

- Reklám -

Eddig a bajnoki értékelés mellett a négy hosszútávú (Endurance) és a többi, rövidebb (Sprint) versenyekre egy-egy külön értékelést is vezettek. A két kupát azonban idén már csak a GTD – amatőr – kategóriában osztották ki.

- Reklám -

Az Endurance Cup tekintetében maradt minden a régiben, a Sprint Cup viszont kivezetésre került. Az utolsó ilyen futamra így Virginiában kerül majd sor, de egy kisebb tét nélkül.

Összetettben még fontos lesz minden pont, viszont egy versennyel a Sprint Cup vége előtt már gyakorlatilag eldőlt, ki nyerte a különdíjat.

- Reklám -

Bár az idénynyitóra még nem érkeztek meg, mert nem készült el a BMW M4 GT3-as autójuk, a Paul Miller Racing két pilótája, Bryan Sellers és Madison Snow állnak a legjobban az amatőr legénységek külön pontrendszerében.

Két győzelmet (Long Beach és Lime Rock), valamint két további dobogót szereztek. Legutóbbi (Road America) negyedik helyük pedig azt jelenti, hogy szinte behozhatatlan hátránnyal rendelkeznek a többiekhez képest.

Paul MIller Racing, Bryan Sellers & Madison Snow, BMW M4 GT3, GTD, IMSA
Fotó: Courtesy of IMSA

Még egy futam lesz Virginiában (utána a Petit Le Mans már Endurance Cup forduló), a címük megszerzésének pedig egyetlen feltétele van: hogy elinduljanak. És ezáltal a legkisebb helyezésért járó pontot – amihez már nem is kell célba érniük az amerikai szabályok szerint – megszerezzék.

„Miután kihagytuk a Daytonai 24 órást, ez volt az egyetlen bajnokság, amit meg tudtunk nyerni, és ezt meg is tettük, egy versennyel a vége előtt.

Most már nincs miért szégyenkeznünk, és annyi a célunk, hogy még egy győzelmet lehozzunk a BMW-nek. Nagyon elégedettek vagyunk a partnerségünkkel, és már várjuk, mit hoz a jövő.”

A nevezési listán már rajta vannak, így ha nem történik nagy csoda, ők lesznek a külön értékelés bajnokai.

John Doonan, az IMSA elnöke közben azzal magyarázta a Sprint Cup megszűnését, hogy kevés csapat nevezett kifejezetten ezekre a versenyekre. A teljes szezonos csapatokon kívül mindössze egy autó, a Rick Ware Racing 51-es Acurája volt az, aki így tett.