péntek, április 19, 2024

Több versenyt akarnak a pilóták

Dátum:

Megosztás:

Az IMSA elnöke augusztusra ígérte a 2023-as versenynaptár bejelentését, a versenyzők pedig kimondták, milyen változtatásokat szeretnének.

- Reklám -

Az amerikai sportautós sorozat öt kategóriája a négy endurance versenyen kívül csak egyszer, Road Americán osztozik a pályán, így több, mint az esetek felében hiányzik egy-egy osztály a pályáról.

- Reklám -

Ennek főbb okai a pályákon található hely szűkössége, illetve a költségek kordában tartása.

A mindössze 7-7 versenyt teljesítő alsóbb prototípus kategóriában indulók azonban irigylik a több kategória 10 vagy annál több futamát.

- Reklám -

„Én mindenképp szeretnék több helyszínt. jelentette ki egyértelműen az Autoweeknek az LMP3-as értékelés éllovasa, Joao Barbosa [#33, Sean Creech Motorsports Ligier]. – Hét verseny elmegy, de lehetne még párral több, hogy izgalmasabb maradjon mindenkinek.”

A portugál több IMSA (DPi) bajnoki cím után döntött az IMSA legújabb osztálya mellett, erről is elmondta a véleményét:

„Van különbség, főképp az motorerő és a fékezés terén. A kanyarsebesség kicsit lassúnak tűnik, mert lejjebb van hangolva minden, de a többi mind hasonló a DPi-hez. Jó móka vezetni.”

Ryan Dalziel [#18 Era Motorsports Oreca], az eggyel fentebbi IMSA kategória pontversenyének vezetője egyetértett kollégájával, több téren is.

„Az LMP2 közelebb áll a DPi-hez. A mi autónk szinte egy Acura, csak a jó motor nélkül, ami nagy különbséget eredményez.

Pont a minap beszéltem valakivel arról, hogy régebben 14 Grand Am verseny mellett még 10 American Le Mans Series fordulót teljesítettünk egy évben. Így annyira nem nagy buli, a pilótáknak is nehezebb megkeresni egy rendes fizetést hét versennyel. Főleg úgy nehéz, hogyha a feleséged ki akar rakni a házból, mondván, hogy túl sokat vagy otthon.” – vette komolytalanabbra figurát a brit.

„Örülnék neki, ha több lenne [a versenyek száma], de tudom, főleg a költségek miatt van így. De nálunk a csapatban mindenki teljes állásban dolgozik, szóval nem kellene fölvenni senkit emiatt.”

John Doonan, az IMSA elnöke megerősítette, fontolóra vesznek változtatásokat:

„Folyamatosan vizsgáljuk a kategóriák rendszerét rövid- és hosszú távon is, ezt ROad Americán jelentjük be, augusztus első hétvégéjén.”

Jövőre érkezik majd a DPi helyére a WEC-kel közös GTP [Európában LMDh, LMH avagy simán Hypercar]. Így Le Mans-ban, Daytonában és Sebringben is versenyezhetnek majd ugyanazok az autók. Az új típusok azonban nem tesznek ki egy teljes mezőnyt, ezért az IMSA-nak továbbra is szüksége lesz az LMP2 mellett az LMP3-ra is.

Emiatt igen komplikált, amikor mindegyik kategória pályán van, hiszen a prototípusok nagyjából hasonlítanak, míg a két GT osztály ugyanaz.