Nem elég, hogy Joey Hand vezeti a Rick Ware Racing autóját a NASCAR épített pályáin, még a Ford GT-programjában is fejlesztőpilótaként tevékenykedik majd.
Nemrég még arról szóltak a Joey Hand körül szárnyra kapó hivatalosan megerősített hírek, hogy ő vezetheti majd a Rick Ware Racing autóját a 2022-es NASCAR-szezon mind a hat épített pályás versenyén. Lesz emellett viszont más elfoglaltsága is. Ő lesz ugyanis a Ford Performance teszt-, illetve fejlesztőpilótája. A gyár célja az, hogy 2024-ben visszatérjen a GT-versenyzés világába az új, Ford Mustang GT3-assal. Hand számára egyébként nem ismeretlen világ a GT, sőt: 2016-ban a Chip Ganassi Racing Ford GT-jében Le Mans-i 24 órást nyert Sébastien Bourdais és Dirk Müller társaságában.
A gyár 2019 óta szünetelteti GT-programját, a visszatérésre, immár a Mustang GT3-assal, 2024-ben kerülhetne sor. Ebben kap kulcsszerepet Joey Hand. Az autó egyébként a Multimatic gondozásában készül.
Hand várja már
„Jó móka lesz” – mondta Hand a Sportscar365-nek. „Elsődlegesen én versenyző vagyok, de imádok fejleszteni is. Aztán remélhetőleg lehetőségem lesz majd vele versenyezni is. Az ember ilyenkor nem gondolkozik, hogy mi sül ki belőle. Ez benne a legjobb. Ahogy Larry [Holt, Multimatic] is mondta erre, hogy újra összeállt a banda. Tudod, hogy mindenki nagyjából együtt dolgozott, és eléggé biztos lehetsz benne, hogy minden jól fog menni. Nagyon hálás vagyok a Ford családnak, mindig itt tartottak tűzközelben. Persze volt egy elég sivár időszak, amikor megpróbáltam szerződést találni a Platinum minősítésemmel. Most viszont visszatértem.”
Hand annak idején a Ford GT fejlesztésében is részt vett. Most hasonló metódusra számít a Mustanggal kapcsolatban is, amely a Multimatic első, célirányosan az FIA GT3 szabályai szerint készülő autója lesz. „Azt gondolom, egész jól meg fogjuk tudni ítélni, mi kell nekünk. Annyi GT3-as autó van, hogy elég jó érzékünk van ahhoz, hogy milyen legyen, és hol kell tartanunk ezekhez képest. A legnagyobb dolog számomra a V8-as lesz a V6-os helyett, és néhány váltással kapcsolatos dolog. Ami szintén kiemelkedik számomra, az az ABS. Az ABS nagyon fontos lesz. Ez nagyon fontos része lesz a fejlesztésnek. A futómű, mire eljut hozzám, már kész lesz. A kérdés, amit majd akkor fel kell tennünk magunknak: akkor most hogyan finomhangoljuk?”
Hand azért versenyezne is
Hand előtt ezzel a fejlesztőpilótasággal lehetőségek nyílnak majd meg. Jelenleg arany besorolással rendelkezik, amellyel indulhat például Michelin Pilot Challenge-versenyeken.
„Egy olyan srác számára, mint én, ez rengeteg lehetőséget nyit meg. Most már itt van például a GTD Pro, ahol [a versenyzői] minősítések nem számítanak. Az a jó dolog, hogy most már beugorhatok és segíthetek ezeknek a srácoknak a GT4-ben is. Versenyezhetek a Pilot Challenge-ben is. Ez az én szemszögemből nézve új lendületet ad a karrieremnek is. Ha megnézed az összes többi GT3-as autót, ezek az autók hosszú ideig maradhatnak. Még akkor is, ha egy ideig a Pro osztályban voltál, egy Am-szerződéssel indulhatnál Bathurstban, majd a Nürburgringen, esetleg bárhol máshol… Most nincsenek szabályok. Gold státuszom van, lesznek ügyfélautók, profi autók. Senki nem állíthatsz meg!”
… és fog is versenyezni
A Mustang GT3-mal bár 2023-ig nem lesz pályán tesztelés, Hand valószínűleg elfoglalt lesz idén a szimulátoros munka mellett, hiszen a Rick Ware Racing autójában teljesít hat épített pályás NASCAR Cup-futamot.
„Tavaly június óta dolgozom a Forddal. Segítek a szimulátorral és a következő generációs autófejlesztéssel, valamint segítek néhány Cup-srác edzésében a road futamokon. Az, hogy idén az összes ilyen futamot én teljesíthetem, és segíthetek a fejlesztésben, és ez nagy dolog számomra. Jó móka lesz és jó lehetőség, ami előttem áll. Hiszek abban, hogy a Cupban futamot nyerhetek, a felszerelés, amiben ülni fogok, a versenypályák, ahová megyünk, és a többiekre vonatkozó tesztidő-hiány miatt. Ezt kell most összerakni. Már most is sok időt töltök a szimulátorban. Ez is ott fog kezdődni. Az biztos, hogy elég elfoglalt leszek.„