Kamui Kobayashi szerint nem valószínű, hogy jövőre az IMSA WeatherTech SportsCar Championshipben fog versenyezni.
Tavaly óta a 2021-es Eundurance VB világbajnoka, Kobayashi a WEC és a Super Formula feladatai mellett az IMSA Michelin Endurance Cupban is részt vesz, egy második Action Express Racing Cadillac DPi-V.R fedélzetén, Jimmie Johnson és Mike Rockenfeller csapattársaként.
Júliusban a Canadian Tire Motorsport Parkban egy Vasser Sullivan Lexus RC F GT3-mal a GT Daytona Pro osztályban is tett egy egyszeri kitérőt a sérült Jack Hawksworth helyetteseként.
Annak ellenére, hogy korábban kijelentette, hogy 2023-ban is az IMSA-ban kíván maradni, Kobayashi – aki a Toyota WEC-csapatánál kettős versenyzői/csapatfőnöki szerepet tölt be – azt sugallta, hogy lehet, hogy jövőre fel kell hagynia az amerikai bajnokságban való versenyzéssel.
„Őszintén szólva nem arról van szó, hogy mit akarok csinálni, inkább arról, hogy egyre elfoglaltabb vagyok” – mondta Kobayashi a Motorsport.com-nak. „Szóval nem vagyok benne biztos, hogy az IMSA-ban tudok maradni.”
„Persze, hogy az IMSA-ban akarom csinálni, de ugyanakkor a munkám [a Toyotánál] egyre elfoglaltabbá tesz, és ezt nehéz kezelni. Nehéz biztosat mondani, de az IMSA program teljesítése nehéznek tűnik.”
Kobayashi a 2019-es Daytonai 24 óráson debütált az IMSA-ban, ahol a Wayne Taylor Racing színeiben, Fernando Alonso, Renger van der Zande és Jordan Taylor csapattársaként győzelmet aratott.
A japán pilóta a következő évben visszatért a csapathoz, és van der Zande-dal, Ryan Briscoe-val és Scott Dixonnal együtt megszerezte második győzelmét, de a WTR Cadillacről Acura gépekre való átállása miatt 2021-re máshol kellett keresgélnie.
Most úgy tűnik, hogy a Cadillac közelgő belépése a WEC-be az LMDh versenygépével kizárja annak a lehetőségét, hogy Kobayashi folytassa kapcsolatát márkával.