csütörtök, június 30, 2022
NASCAR - 🇺🇸 Talladega
NASCAR - 🇺🇸 Darlington
🇺🇸 Indianapolis 500
INDY - 🇺🇸 Detroit
INDY - 🇺🇸 Road America
INDY - 🇺🇸 Mid-Ohio
INDY - 🇺🇸 Barber
IndyCar - 🇺🇸 Indy Road Course
NASCAR - 🇺🇸 Charlotte (Coca-Cola 600)
NASCAR - 🇺🇸 Gateway
NASCAR - 🇺🇸 Sonoma
NASCAR - 🇺🇸 Nashville
NASCAR - 🇺🇸 Road America
IMSA - 🇺🇸 Laguna Seca
IMSA - 🇺🇸 Mid-Ohio
IMSA - 🇺🇸 Detroit
IMSA - 🇺🇸 Watkins Glen
IMSA - 🇨🇦 Mosport
KezdőlapIMSADráma az LMP2-ben és a DPi-ben féltáv előtt

Dráma az LMP2-ben és a DPi-ben féltáv előtt

- Hirdetés -

Daytona 11. órájára fordulva az LMP2-ben volt a legnagyobb a csata. A #20 High Class (Scherer), a #69 G-Drive (Ghiotto) és a #81 DragonSpeed (DeFrancesco) alkotta az első hármat.

A korai órákban 3 fokot is mértek Floridában, így a gumik felmelegítése okozta a legnagyobb fejtörést a pilótáknak. Egyesek szerint öt kör is kellett az üzemi hőmérséklet eléréséhez.

- Hirdetés -

A kiállásokat követően a #01-es Ganassi feljött a második helyre, elválasztva a két Acurát, akik Rossi (#10)-Castroneves (#60) sorrendben álltak első-harmadik pozícióban. A másik helycsere a negyedik helyért történt, a #48-as Ally nyert pozíciót a #5-ös JDC-Millerrel szemben.

Az LMP2-es csatához csatlakozott az #52-es és a #8-as autó is, a kiállásoktól függően változott köztük a sorrend. Scherer magyar idő szerint reggel 6-kor odacsapta a High Class #20-as autóját a falhoz az élről, a javítással ők is körhátrányba kerültek, és jött az újabb sárga.

- Hirdetés -

Az LMP3-nál ekkor Malthe Jakobsen magabiztosan vezetett a Sean Creech csapatával, míg a Ferrari mindkét GT kategóriában élen állt Alessandro Pier Guidi (#62 Risi) és Nicklas Nielsen (#21 AF Corse) révén. Előbbit két Porsche (Pfaff és KCMG), utóbbit két Mercedes (Gilbert Korthoff és Winward) üldözte.

A Whelen nem állt ki, így átvette a Daytonai 24 órás vezetését a két Acura (#60, #10) előtt. Earl Bamber (#02) pedig sikeresen visszavette a körét, sőt az Ally elé is került. Az újraindítást követően pedig feljött a negyedik helyre, miközben Rossi mögé esett vissza a harmadik helyről.

Habsburg már az első etapjában megszerezte az LMP2-es vezetést a sárga mögött, miközben a #29-es RT Nederland is visszakerült képbe. A Ferrarik viszont rajtvesztettek a sárgán, de továbbra is az élbolyban maradtak.

Szinte pontosan a 11. óra végén jött a következő baleset, ezúttal a #11-es PR1/Mathiasen állt meg a pálya szélén. A rövid sárga után a Whelen kijött az élről, átadva azt Castronevesnek (#60).

A GTD Pro kategóriában a #14 Lexus fűzte át magát az addig vezető trión (62-es Ferrari, illetve 9-es és 2-es Porschék).

Castroneves mögé Bamber jött fel, miközben a #01-es Palouval közel került a lekörözéshez. Az új-zélandi a külső íven ment el az egyik visszafordítóban, ezzel pedig Magnussen után ismét élre állt körhátrányból a második Ganassi autó. Egészen a kiállásokig, amikor is a Meyer Shank gyorsabban engedte vissza a brazilt a pályára.

Az első körökben aztán egymás mellett pördült meg a #31-es és a #02-es autó, az ötödik és hetedik helyre estek vissza. Castroneves közben büntetést kapott. Ezzel Rossi vezet, Westbrook, Rockenfeller és Ericsson előtt.

AZ LMP2-es vezető balszerencséje folytatódott, Pato O’Ward forgott meg a sikánnál, és adta vissza Habsburgnak az első helyet.

- Advertisement -

Friss