A karrierje végéhez közeledő Dale Earnhardt, egy új dologba vágta a fejszéjét 2001-ben, mielőtt jött volna a végzetes futam.
Dale Earnhardt a 2001-es Daytona 500 utolsó körében vesztette életét, előtte azonban olyan tett, mint addig soha. Már senkinek sem kellett bizonyítania, így a fiát készítette fel a NASCAR-ban a legenda, viszont egymással versenyezve.
A különleges apa-fia kapcsolat megerősítésére azonban a versenypályán belül is lehetőségük adódott, amikor a General Motors felkérte őket, hogy a Corvette egyik autóját vezessék a Daytonai 24 óráson, amit napra pontosan 22 éve fejeztek be.
A Corvette C5-R-nak akkoriban nagyobb motorja volt a, mint a NASCAR-autóknak, így egy hatnapos tesztsorozattal készültek fel az átállásra. A GTS kategóriában indultak el, ami körül-belül a mai GT3-nak felelne meg, de akkoriban még az összetett győzelemre is esélyes osztály volt.
A Daytonában addig 34 alkalommal diadalmaskodó Dale Earnhardt és fia mellett Andy Pilgrim és Kelly Collins vezette az előző évben második helyet szerző – természetesen 3-as rajtszámú – Corvette-et.
Dale Earnhardt egy óra után vette át a volánt Pilgrimtől, és szállt be számára szokatlan módon az autóba a 86 autós mezőnyben egyedül használva a NASCAR-ban megszokott nyitott sisakját. Bár először lefullasztotta az autót, ezt leszámítva könnyedén vette az akadályokat, még a rövid esőt is, ami első etapja alatt érkezett meg a pályára.
Még a tisztán sportautós felállással rendelkező testvérautót is leelőzte, mert jobb íveket tudott autózni az oválrészen, a kanyarokban azonban érthetően lassabb volt. A második etapjára ráadásul éjszaka történt sor, egy törött lámpával, ami megnehezítette a dolgát a belső részen.
Harmadik nekifutásra pedig szakadó esőt is magába foglaló változó körülmények között tartotta a tempót a mezőnnyel. Pedig előtte mindössze egy szabadedzésen ment esőben Watkins Glenben!
Olyan jó volt a tempója, hogy a csapata megengedte, hogy dupla etapot teljesítsen, ami után láthatóan boldogan szállt ki az autóból.
Fia kissé nehezebben kezdett, hiszen rögtön éjszakai körülmények között vette át először a volánt, de néhány megpördülés után ráérzett, és után nem volt probléma vele sem.
Bár a verseny közepén egy technikai hiba miatt fél órát veszítettek, így is 14 kör hátrányban hozták be az autót az összetett negyedik helyen, ami csak a másik Corvette-től kapott ki a GTS-autók között.
A jó eredményt további tervek is követték, hiszen a Le Mans-i 24 órásra is el akartak menni, de Dale Earnhardt halála miatt végül ebből nem lett semmi. Maga az autó azonban kétszer is részt vett a francia versenyen, méghozzá két második helyet ért el.