Az IMSA kiadta az új BoP értékeket, az elsőt a Daytonai 24 órás után, ahol az össze autóra ugyanazok a megkötések vonatkoztak, így Sebring az első igazi kiegyenlítési kísérlet az új LMDh (GTP) autók között.
A Sebringi 12 órás lesz az eső verseny, amiben eltérő BoP-vel mehetnek majd az autók, Daytona után pedig azt lehetne feltételezni, hogy a domináló Acurák kapták a legnagyobb hátrányt. Ez egy részben igaz is, másrészt viszont cserébe előnyt kaptak, méghozzá a legnagyobbat.
Az IMSA teljesítménykiegyenlítő rendszere, hasonlóan az Endurance Világbajnoksághoz (WEC) meghatározza az autók minimumsúlyát, a maximális teljesítményt és az egy etap alatt elhasználható energiát. Egy különbség azonban, hogy az észak-amerikai sorozatban a fordulatszámot is korlátozzák.
Utóbbi nem változott a második fordulóra, a többin viszont módosítottak a Daytonában használt egységes szinthez képest.
Az IMSA BoP-változásai (Sebring):
Súly | Max. t. | Etap E | Fordulat | |
Daytona | 1030 kg | 500 kW | 920 MJ | – |
🇯🇵 Acura | +24 kg | +20 kW | -3 MJ | 9512 rpm |
🇩🇪 BMW | +10 kg | +13 kW | -15 MJ | 8000 rpm |
🇺🇸 Cadillac | +8 kg | +13 kW | -15 MJ | 8800 rpm |
🇩🇪 Porsche | +18 kg | +17 kW | -8 MJ | 8158 rpm |
Látható, hogy az Acura kapta a legtöbb pluszsúlyt, viszont mind a maximális teljesítmény, mind az egy etapban elhasználható energia mennyiségében ők kapták a legkedvezőbb változást. Ennek hatását is ellensúlyozni fogja majd az autó megnövekedett tömege.
Az erősorrendben második Cadillac viszont a legkarcsúbb autóvá válik, de a teljesítményt illetően a lista alján állnak majd, a mindössze 2 kg-mal nehezebb BMW-vel közösen. Stratégiai szempontból így nekik lesz legnehezebb beosztaniuk majd az energiát, ez lehet az ő hátrányuk a versenyen.
Minden szempontból a köztes utat képviseli a Porsche, akik súlyból is és energiából is többet kaptak, de nem annyit, mint az Acura.
Összesített BoP, a Hypercar kategóriával együtt
A következő hétvégén a WEC-verseny helyszíne is Sebring lesz, így egy pályán most láthatjuk majd először a két mezőnyt. Ha megnézzük a világbajnokság által közreadott listát, láthatjuk, hogy a Porsche és Cadillac esetében ők is ugyanazokat az értékeket alkalmazzák, mint az IMSA, és ehhez igazították a többi gyártó értékeit is.
Mivel WEC-ben hibrid autók mellett indul két, benzines meghajtással rendelkező márka (Glickenhaus, Vanwall) is, néhány extre megkötést kaptak a hibrid autók, hogy a gyorsulásbeli előnyüket elvegyék.
Egyrészt a hibrid autókat korlátozták, hogy csak bizonyos sebességet elérve használhatják az elektromos meghajtást is, a Toyota és a Ferrari esetében 190 km/h, a Peugeot pedig 150 km/h fölött aktiválhatj az extrem meghajtást.
A boxkiállásoknál pedig több idő feltölteni a benzines autók üzemanyagtankját, így a hibrid LMDh autók 1, a hibrid LMH autók 1,2 másodperccel kell, hogy meghosszabbítsák a boxban töltött időt.
Márka | Súly | Max. t. | Etap E |
🇯🇵 Toyota | 1062 kg | 517 kW | 913 MJ |
🇺🇸 Glickenhaus | 1030 kg | 520 kW | 911 MJ |
🇫🇷 Peugeot | 1049 kg | 518 kW | 909 MJ |
🇬🇧 Vanwall | 1030 kg | 511 kW | 900 MJ |
🇮🇹 Ferrari | 1057 kg | 515 kW | 908 MJ |
🇩🇪 Porsche | 1048 kg | 517 kW | 912 MJ |
🇺🇸 Cadillac | 1038 kg | 513 kW | 905 MJ |
🇯🇵 Acura* | 1054 kg | 520 kW | 917 MJ |
🇩🇪 BMW* | 1040 kg | 513 kW | 912 MJ |
*csak az IMSA mezőnyét erősítik, viszonyítási alapként kerültek fel a listára