500 Miles500 Miles
  • F1
  • IndyCar
  • NASCAR
  • IMSA
  • Caution
  • E-mobility
  • Automobil
  • Podcast
Facebook Twitter Instagram
2023. március 21. kedd, 14:55 Login
  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Adatvédelmi elvek
  • Szerzői jogok
500 Miles500 Miles
  • F1
  • IndyCar
  • NASCAR
  • IMSA
  • Caution
  • E-mobility
  • Automobil
  • Podcast
Facebook Twitter Instagram
500 Miles500 Miles
Home » Az IMSA elnöke szerint az összetartás a kulcs
IMSA

Az IMSA elnöke szerint az összetartás a kulcs

Módos JánosÍrta Módos János2022. március 25.Frissítve:2022. július 19.2 perc
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp VKontakte Email
John Doonan
Fotó: Courtesy of IMSA
Megosztás
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

John Doonan úgy véli, hogy az IMSA és az ACO csúcskategóriás prototípusversenyzésének együttműködése „történelmi pillanat” a sportautózában.

Az IMSA elnöke a múlt héten a Sebring International Raceway-en tartott LMDh technikai eligazításon beszélt a média képviselőinek, és tájékoztatást adott a közös IMSA-ACO platform érkezéséről, amely a jövő évi Daytonai 24 órás versenyen debütál hivatalosan.

Mind Doonan, mind Frederic Lequien, az FIA World Endurance Championship vezérigazgatója és mindkét szervezet kulcsfontosságú technikai munkatársai dicsérték a konvergenciafolyamat során nemcsak a szervezetek, hanem a gyártók, konstruktőrök és beszállítók közötti kooperációt is.

„Az a rengeteg együttműködés, ami az első, legelső bejelentés óta történt, szerintem a sportágunk egyik legkülönlegesebb pillanataként fog bevonulni a történelembe” – mondta Doonan.

„A műszaki oldalon dolgozó úriemberek egy olyan projektet hoztak létre, amely a sportágunk, a hosszú távú sportautóversenyzés örökségét fogja jelenteni. Ha elképzeljük és tudjuk, hány gyártó vállalta a versenyzést, az mindeképp figyelemre méltó.”

„Ha belegondolunk ez egy közös, egyetlen forrásból származó hibrid rendszer felépítése, és a Bosch, az Xtrac és a Williams [Advanced Engineering] emberei pedig mind összefogtak ezért, ami rendkívülinek számít.”

„Aztán persze, ha hozzáveszünk egy olyan gumiabroncs-partnert, mint a Michelin, továbbá az LMH és LMDh szabályozások konvergenciáját, akkor ez nem könnyű feladat. Szuper büszke vagyok a csapatomra az IMSA-nál és a partnereinkre az ACO-nál azért, amit elértünk.”

A mérnökök is kitettek magukért

Bill Pearson, az IMSA teljesítményért és szimulációért felelős vezető mérnöke szerint az együttműködés ezen szintje, különösen a motorsportban, „meglehetősen ritka„, hogy a rivális gyártók „mind együtt akarnak dolgozni„.

„Ez minden egyes lépésnél közös erőfeszítés volt” – mondta. „Akár már a kezdet kezdetén, amikor az ACO és az IMSA együtt dolgozott a szabályrendszer meghatározásán, és meghatározta a vágyakat, hogy mit akarunk elérni, és mik a célok.”

„Emlékszem, amikor először bementem a szobába, amikor erről beszéltünk, Thierry [Bouvet, az ACO versenyigazgatója] azt mondta, hogy a cél egy globális sportautó építése. Ezt el is értük.”

„Arról van szó, hogy a legjobbat akarjuk tenni a sportért. Látjuk, hogy szükség van rá, és azt is, hogy az emberek ennek érdekében képesek együttműködni, ami egy nagyon szilárd alapot jelent majd a sportkocsi-versenyzés jövője számára.”

 

ACO Bill Pearson Endurance Világbajnokság (WEC) Frederic Lequien Hypercar IMSA John Doonan Sebring International Raceway
Megosztás. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp Email

Hozzászólások lezárva.

Facebook Twitter Instagram
© 2023 500miles.hu

Kezdj gépelni és nyomj Enter-t a kereséshez. Kilépéshez nyomd meg az Esc billentyűt.

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Elfelejtetted jelszavad?