John Doonan úgy véli, hogy az IMSA és az ACO csúcskategóriás prototípusversenyzésének együttműködése „történelmi pillanat” a sportautózában.
Az IMSA elnöke a múlt héten a Sebring International Raceway-en tartott LMDh technikai eligazításon beszélt a média képviselőinek, és tájékoztatást adott a közös IMSA-ACO platform érkezéséről, amely a jövő évi Daytonai 24 órás versenyen debütál hivatalosan.
Mind Doonan, mind Frederic Lequien, az FIA World Endurance Championship vezérigazgatója és mindkét szervezet kulcsfontosságú technikai munkatársai dicsérték a konvergenciafolyamat során nemcsak a szervezetek, hanem a gyártók, konstruktőrök és beszállítók közötti kooperációt is.
„Az a rengeteg együttműködés, ami az első, legelső bejelentés óta történt, szerintem a sportágunk egyik legkülönlegesebb pillanataként fog bevonulni a történelembe” – mondta Doonan.
„A műszaki oldalon dolgozó úriemberek egy olyan projektet hoztak létre, amely a sportágunk, a hosszú távú sportautóversenyzés örökségét fogja jelenteni. Ha elképzeljük és tudjuk, hány gyártó vállalta a versenyzést, az mindeképp figyelemre méltó.”
„Ha belegondolunk ez egy közös, egyetlen forrásból származó hibrid rendszer felépítése, és a Bosch, az Xtrac és a Williams [Advanced Engineering] emberei pedig mind összefogtak ezért, ami rendkívülinek számít.”
„Aztán persze, ha hozzáveszünk egy olyan gumiabroncs-partnert, mint a Michelin, továbbá az LMH és LMDh szabályozások konvergenciáját, akkor ez nem könnyű feladat. Szuper büszke vagyok a csapatomra az IMSA-nál és a partnereinkre az ACO-nál azért, amit elértünk.”
A mérnökök is kitettek magukért
Bill Pearson, az IMSA teljesítményért és szimulációért felelős vezető mérnöke szerint az együttműködés ezen szintje, különösen a motorsportban, „meglehetősen ritka„, hogy a rivális gyártók „mind együtt akarnak dolgozni„.
„Ez minden egyes lépésnél közös erőfeszítés volt” – mondta. „Akár már a kezdet kezdetén, amikor az ACO és az IMSA együtt dolgozott a szabályrendszer meghatározásán, és meghatározta a vágyakat, hogy mit akarunk elérni, és mik a célok.”
„Emlékszem, amikor először bementem a szobába, amikor erről beszéltünk, Thierry [Bouvet, az ACO versenyigazgatója] azt mondta, hogy a cél egy globális sportautó építése. Ezt el is értük.”
„Arról van szó, hogy a legjobbat akarjuk tenni a sportért. Látjuk, hogy szükség van rá, és azt is, hogy az emberek ennek érdekében képesek együttműködni, ami egy nagyon szilárd alapot jelent majd a sportkocsi-versenyzés jövője számára.”