GTP rövidítés fogja majd össze az IMSA 2023-ban létrejövő csúcskategóriáját, benne az LMDh és az LMH specifikációjú gépekkel.
Klasszikust idéznek meg a GTP csúcskategória-elnevezéssel az IMSA illetékesei, ugyanis 1981 és 1993 között, az úgynevezett aranykorban is ilyen néven futottak a gyártói bőségben az innovatív prototípusok. Most megint ez a név fogja majd össze az LMDh és az LMH (Le Mans Hypercar) különböző autóit a jövő évi daytonai 24 óráson. Az emlegetett aranykorban egyébként több, ma már alapnak számító megoldást hoztak be az amerikai endurance-versenyzésbe.
Ezekből az IMSA most is szeretne nagy hangsúlyt fektetni az üzemanyag-innovációkra és a különféle zöld megoldásokra. Már az elnevezés is ezt sugallja. A GTP elnevezéssel szeretnék ráadásul közelebb hozni egymáshoz a prototípusokat és utcai unokatestvéreiket. A cél a megoldások minél hatékonyabb átemelése.
„Ha a nyolcvanas-kilencvenes évek autósport-rajongója vagy, biztosan eszedbe jutnak a nagyszerű GTP-gépek ebből a korszakból” – pendített nosztalgikus húrokat az IMSA-elnök John Doonan. „Biztosan fel tudsz sorolni márkákat, és ezeknek a versenyzőit. Most egy nagyon jó lehetőség előtt állunk, hogy a felújított GTP-korszakban a régi sikereit is elhomályosítsuk. Nagyon sok minden vár az IMSA és a világ autósport-rajongóira.”
Több gyártó már jelezte részvételi szándékát az IMSA új szabályrendszer szerint épített autóinak csúcskategóriájában. Ezek közül a Team Penske és a Porsche koprodukciójában készülő autó tesztjei már zajlanak is.