Maximilian Paul szerint a T3 Motorsport a hétvégi Daytona 24 versenyen való debütálásán túl „teljes mértékben be akar lépni” az észak-amerikai sportkocsik piacára.
Paul, aki a csapat versenyzője, és apja, Tobias és Jens Feucht mellett a menedzsmentben is közreműködik, kifejtette, hogy a drezdai székhelyű DTM-csapat a jövőben az Atlanti-óceán mindkét partján szeretne üzleti vállalkozásokat folytatni.
A csapat partnerséget kötött a Southern Motorsporttal, egy olyan szervezettel, amelynek tagja a T3 Motorsport korábbi GT4-es versenyzője, John Paul Southern Jr. is, és az államokban, Greenville-ben létrehoztak egy központot.
Paul szerint a T3 Motorsport ki kívánja terjeszteni amerikai versenyzői tevékenységét, miközben továbbra is aktív marad a DTM-ben és az ADAC GT Mastersben a Lamborghini Huracan GT3 Evo versenyautóival.
A Daytonán túli további IMSA versenyeken való indulás jelenleg megfontolás tárgyát képezi.
Maximilian Paul, Franck Perera, Mateo Llarena és Misha Goikhberg állnak rajthoz a csapat színeiben az idei Daytona 24-en.
Maximilian Paul látja a lehetőséget Amerikában
„John Paul Southernnel és fiával, John Paul Southern Jr-ral vagyunk együtt” – mondta Paul a Sportscar365-nek.
„Létrehoztuk a T3 North America-t és van egy bérelt műhelyünk Dél-Karolinában, ahol jelenleg is készülünk. Nagyon rövid idő alatt hoztuk tető alá ezt a programot, szeretnénk teljes mértékben belépni az Egyesült Államokba a csapattal és részt venni az IMSA-ban, valamint más bajnokságokban, például a Michelin Pilot Challenge-ben.”
„Ezek a dolgok mind lehetőségek számunkra. Most Daytonában akarunk indulni és várjuk Sebringet, hátha ott is tudunk valamit csinálni. Amerika egy nagy játszószoba. A csapat mindig is az Egyesült Államokba akart menni.”
„Az IMSA egy nagyon jó bajnokság és mi szeretnénk a legmagasabb szinten versenyezni. Nagyon különbözik a DTM-től és az ADAC-tól, mert ez egy hosszú távú verseny, és minket ez érdekel. Mi csak növekedni szeretnénk.”
A T3 Motorsport decemberben tervezte meg a daytonai nevezését és gyorsan elrepítette az egyik volt DTM-es Lamborghinijét Greenville-be. Az autó január 10-én érkezett meg, épp időben a Roar Before the Rolex 24 előtt. A daytonai futam után az autó végleg az Egyesült Államokban marad, a jövőben ott lesz a bázisa.
Paul megjegyezte, hogy két Lamborghini maradt Németországban, de a DTM és GT Masters programok folytatásának érdekében még legalább egy autóval bővíteni kell a felállást.
Az esetleges GT4-es szereplésről
A csapat eddig csak egy autót szállított az Egyesült Államokba, de úgy tűnik, hogy a Michelin Pilot Challenge iránt is érdeklődnek. A T3 Motorsportnak jelenleg van egy Audi R8 LMS GT4-es istállója Németországban, amely alkalmas lenne a szériában való részvételre.
„Mindent elhoztunk, amit tavaly a DTM-ben használtunk, emellett az összes legjobb emberünk is itt van” – mondta Paul.
„Ez egy új kihívás mindannyiuk számára, mert ez az első alkalom, hogy 24 órás versenyt teljesítünk együtt. Az IMSA-ba való belépés nehéz, mert mások a szabályok és a paddock is. Minden másképp működik, amihez mindenkinek hozzá kell szoknia, de a Roar jó tapasztalat volt arra, hogy mindent elrendezzünk.”
„Még nem tudjuk biztosan, hogy mit használnánk [a Pilot Challenge-ben]. Európában vannak Audi GT4-eseink, így első körben valószínűleg az Audira esne a választásunk.”
„Azt tudjuk, hogy gond nélkül tudjuk üzemeltetni az autót, de a döntés attól is függ, hogy a versenyzők mit akarnak vezetni. Majd meglátjuk. Jelenleg elkezdtünk beszélgetni a pilótákkal.”
A Lamborghinit a Carbahn a Peregrine Racinggel és az NTE Sporttal fogja képviselni a teljes WeatherTech Championship szezonban, de ez a szám növekedhet, ha a T3 több versenyre is elkötelezi magát.
A Paul Miller Racing és a Grasser Racing Team tavaly még Lamborghinit üzemeltetett, de előbbi márkát váltott a BMW-re, utóbbi pedig inkább csak a DTM-re koncentrál idén.
Arra a kérdésre, hogy a T3 célja, hogy Észak-Amerika első számú Lamborghini-csapatává váljon-e, Paul azt mondta: „Újak vagyunk itt, és sok más Lambo csapat is megvetette itt a lábát. Először is ide akarunk jönni és bebizonyítani, hogy jó csapat vagyunk. Mindig az a cél, hogy miénk legyen a legjobb Lamborghini és felkeltsük az érdeklődést az autóink iránt. Haladjunk lépésről lépésre és meglátjuk, hogy mi történik.„