Legalábbis ezt mondja Jeff Bal, a Lexus csapatmenedzsere. A Lexus az idei évtől kezdődő GTD Pro egyik új csapata.
A Lexus úgy érzi, hogy „kiérdemelte a jogot” arra, hogy az új GTD Pro osztályban versenyezzen.
Ezt Jeff Bal, a márka motorsportokért felelős vezetője mondta, miután szerinte a futamgyőztes GTD programjával lefektették tavaly az alapokat.
A luxusautógyártó a Vasser Sullivannal a GTD Pro és a GTD kategóriában is indul, és a program történetében először teljes gyári programot indít a Lexus RC F GT3-mal az új, 2022-ben indított osztályban.
A Lexus veterán gyári pilótája, Jack Hawksworth mellé a 14-es számú Lexusba az ex-McLaren ász Ben Barnicoat ül be a teljes szezonra, a Michelin Endurance Cup futamain pedig az NTT IndyCar Series újdonsült pilótája, Kyle Kirkwood egészíti ki a felállást.
Miután öt szezont versenyeztek a Pro-Am felállású GTD osztályban, Bal szerint a GTD Pro egy újabb „lehetőséget” jelent a Lexus számára, hogy megmutassa erejét az IMSA világában.
„Nagy izgalom töltött el minket a GTD Pro megalakítása. Úgy gondolom, John [Doonan] és az IMSA csapata kivételes munkát végzett, hogy ennyi versenyzőt hoztak be” – mondta Bal a Sportscar365-nek.
„Nem készültünk arra, hogy ebben a kategóriában versenyezzünk. A GTD osztály áll a legközelebb az utcai autónkhoz, és még soha nem sikerült megnyernünk ezt a kategóriát, tehát sokat jelentene számunkra a győzelem.”
„A GTD Pro osztály egy újabb lehetőség számunkra, hogy megmutassuk az autó képességeit, valamint a versenyzők és a csapat tehetségét. A Vasser Sullivannal közösen nagyon rövid idő alatt egy igazi profi, gyári programot állítsunk össze” – magyarázta a Lexus Motorsport vezetője.
A Vasser Sullivan kiemelkedően jó munkát végzett
Bal elmondta, hogy a Jimmy Vasser és James ‘Sulli’ Sullivan által vezetett csapat kifejezetten a GTD Pro programhoz új embereket vett fel, valamint további mérnöki támogatást kapott a Toyota Racing Developmenttől.
„A szakma legjobbjai közül vettünk fel embereket. A csapatnak meg kellett erősítenie a teljes munkaidőben dolgozók listáját is. A műhely mostanában a nap 24 órájában elfoglalt” – mondta Bal.
„Hihetetlen munkát végeztek a tehetségek felkutatásában, és tényleg a megfelelő embereket juttatták a megfelelő helyre. Elégedettek vagyunk azzal, ahol most tartunk.”
Arra a kérdésre, hogy milyen érzés a Corvette Racing és a BMW Team RLL ellen versenyezni, Bal azt mondta, hogy úgy érzi, a Lexus elmúlt szezonokban elért eredményei segítettek megszilárdítani a márka pozícióját, hogy felvegye a harcot a legendás gyári csapatokkal.
„Úgy gondolom, kiérdemeltük a jogot, hogy most itt legyünk. Tudva, hogy versenyezhetünk ellenük és az egyéb riválisok ellen mind a GTD Pro, mind a GTD osztályban, nagyon szórakoztató lesz nézni, hogyan teljesítünk.„