Mark Rushbrook, a Ford globális motorsport igazgatója Daytonában elárulta, folyamatosan figyelemmel kísérik az új kategória alakulását, és amennyiben elhatározzák magukat, LMH és LMDh autó is szóba kerülhet.
Idén, a Daytonai 24 órással indul útjára a Endurance Világbajnokság (WEC) és az IMSA közös kategóriája, avagy a Hypercar osztály (amit az IMSA-ban történelmi szempontok miatt GTP néven fut majd).
Emellett pedig a WEC is áttér majd a világszerte használt GT3-as autókra, miután évekig a saját GTE autóikat futtatták a kisebb kategóriában.
„Gratulálni szeretnék a világ sportautós közösségének azzal kapcsolatban, ami most történik, mind a GT összeolvadással, mind a prototípusok egyesítésével.” – kezdte a Sportscar365-nek.
„A tény, hogy az ACO, a WEC és az FIA meg tudott egyezni az IMSA-val, hogy közösen indítsanak autókat, nagyszerű lehetőséget nyújt mindenkinek [a szereplésre]. A LMDh koncepció egy nagyszerű formula. Ez egy jó korszak a sportautók szempontjából, ha megnézzük azt, mi történik most a prototípusok között.”
Hogy maga a Ford is csatlakozna-e a rengeteg gyártóhoz, akik már eddig jelezték szándékukat, az még nem biztos, de folyamatosan figyelemmel kísérik a helyzetet. Rushbrook leszögezte, 2024 még korai lenne akkor is, ha most azonnal nekiállnának a fejlesztésnek.
„Jelenleg sok minden történik a háttérbe, csupa jó dolog. De mérlegelnünk kell, melyik a legjobb hely számunkra a versenyzést illetően. Mindig rajta tartjuk a szemünket az össze szérián, de nem mindegy, milyen gyakran és alaposan vesszük szemügyre őket.”
A Ford vezetője nem jelentette ki, hogy teljesen saját (LMH) vagy a közös hibrid rendszert használó (LMDh) autóval csatlakoznának a kategóriához, csak annyit közölt, mindkét lehetőséget alaposan megvizsgálják majd ha és amikor döntés elé kerülnek.