péntek, április 26, 2024

A Ferrari profikkal is indulna az új autó győzelmi esélyei miatt

Dátum:

Megosztás:

Új GT3-as autóval készül 2023-ra a Ferrari, és rögtön mindkét kategóriában meg is mérettetné az új konstrukciót, hiába lenne elég jelentkező az amatőröknél.

- Reklám -

Az idei Spái 24 óráson bejelentették, az új gép Daytonában fog bemutatkozni jövőre januárban, legalább egy Pro egységgel.

- Reklám -

„Nehéz még biztosat mondani, de reménykedem az öt-hat autóban. – emelte ki Antonello Coletta, a Ferrari sportautó programjának vezetője. – Ha több van, annak csak örülünk.

Úgy gondolom a Risi [Competizione] egy Pro egységet fog indítani, nem tudom az AF Corse követi-e a példáját, de az amatőröknél biztosan ők is ott lesznek. A következő hónapokban eldől majd.”

- Reklám -

Coletta kiemelte a Risi már rendelt egy autót, és reméli, az idei Endurance Cupos indulás után teljes szezont futnak majd az IMSA-ban.

„Nagyon fontos lenne. A célom az, hogy legyen egy Pro autó minden fontosabb bajnokságban. Nem könnyű, és nagyon-nagyon sok projektünk lesz jövőre.

Nyilván a LMH programon lesz a hangsúly, és csak emellett a 296 GT3-on. A Ferrari célja az, hogy legyen egy Pro egység a tengerentúlon is, mert ők az egyik legfontosabb piac a Ferrari számára.”

Az IMSA mellett az Intercontinental GT Challenge és ennek európai verziója, a GT World Challenge Europe a legfontosabb GT3-as sorozatok. 2024-től pedig az Endurance Világbajnokság is becsatlakozhat a képbe, egy GT3 Premium koncepcióval.

„Remélem, mindegyik kontinensre eljutunk. A verseny, ami a legnagyobb kihívást jelenti, Bathurst lesz majd. Az lesz a szezon első futama, de nem tudom, lesz-e rá kész autónk. Őszintén, nehéz lesz megvalósítani. Utána azonban biztos vagyok benne, hogy lefedjük az összes fontosabb bajanokságot.

Rengeteg megkeresést kaptunk az új autóval kapcsolatban, nem lesz nehéz majd az új autóba botlani. A Pro kategória azért fontos számunkra főleg jövőre, mert be kell bizonyítanunk, hogy ez az autó futamgyőzelmekre képes.”

A pilótákról továbbra is óvatosan nyilatkozott, és hiába bővül a Hypercar programmal a feladatkör, továbbra is a jelenlegi – főleg GT – pilótákkal végeztetné el a kettős munkát. Ez egyben azt is jelenti, ne számítsunk új versenyzők bejelentésére.