csütörtök, április 25, 2024

A 60-as Acuráé a DPi pole Watkins Glenben, szenved a Corvette

Dátum:

Megosztás:

Tom Blomqvist révén a Meyer Shank Racing 60-as rajtszámú Acurája szerezte meg a pole-t a Watkins Gleni 6 óráson, a 10-es WTR-t megelőzve.

- Reklám -

Sokáig Filipe Albuquerque vezette az edzést a WTR Acurával, hiszen több nagyágyú is az utolsó 15 percre hagyta a gyorskörét.

- Reklám -

Így Tom Blomqvist, Kamui Kobayashi és Sebastien Bourdais is csak a végén lépett pályára. Blomqvist azonban egyből robbantott, és négy századdal, 1:29.698-as idővel megdöntötte Albuquerque idejét.

Sőt ezután még tovább tudott javulni, és végül 1:29.580-al szerezte meg a pole-t riválisa előtt.

- Reklám -

A Cadillacek ehhez képest csak kapkodták a fejüket, bár Bourdais 1 perc 30,048 másodperces idővel pár tizeddel megelőzte a Chip Ganassi Racing csapattársát, Earl Bamber-t.

Pla 0,920 másodperccel maradt le az első helyről az Action Express Racing Whelen Engineering Cadillacjével, de így is fél másodperccel megelőzte Tristan Vautier-t a JDC Miller MotorSports autójával. Kamui Kobayashi és az Ally 48-as csapatának Cadillac-je végig fékproblémával küzdött, így ők zárták a kategóriát a listán.

Az LMP2-ben idén már nem először a PR1 Mathiasen Motorsports szerezte meg a pole-t a Watkins Gleni 6 órásra. A csata viszont óriási volt, hiszen a 11-es testvérautó mindössze 1 ezreddel kapott ki az 52-es rajtszámú géptől.

Mögöttük aztán jött az üresség, hiszen a 20-as High Class Racing csapat már másfél másodperccel lemaradva követi a kettőst. Nagy csalódást okozott a Juan Pablo Montoya fémjelezte Dragonspeed, mely csak a kategória utolsó előtti helyére kvalifikálta magát.

Az LMP3-as osztályban a FastMD Racing indulhat majd a Watkins Gleni 6 órás első helyéről, megelőzve a MLT Motorsports csapatát, és a CORE Autosportot.

Connor De Phillippi
Connor De Phillippi BMW M Team RLL Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

Szoros csata a GTD Pro első helyéért Watkins Glenben

A 23 GT3-autóból mindössze 21 ment ki a pályára a kvalifikáción, köszönhetően annak, hogy a Hardpoint és a Gradient csapatoknak újra kellett építeniük a Porsche-t, illetve az Acurát a reggeli FP2-es baleset után.

Connor De Phillippi a Rahal Letterman Lanigan Racing gyári BMW M4-esével az első körén szenzációs 1 perc 44,755 másodpercet teljesített, és ezzel a GTD Pro élére állt, mindössze 0,048 másodperccel megelőzve Ross Gunn Aston Martinját.

De Phillippi úgy döntött, hogy ennél jobbat nem tud, és remélte, hogy senki más sem tud, ezért a boxba állt. Gunnnak sem volt több tölténye, így maradt a második. Mögülük indul majd a Risi Competizione Ferrarija.

A GTD kategóriában a Team Korthoff Motorsports Mercedes AMG GT3 nyert 1:45.077-es idővel, ami a GTD Pro kategóriában a harmadik helyre lett volna elég. Mellőlük a VasserSullivan Lexuas várhatja majd a Watkins Gleni 6 órás rajtját, megelőzve a Turner Motorsport BMW-jét.

Watkins Glen 6 órás időmérő végeredmény