A Ford F1-es programja keresztülhúzta azokat a törekvéseket, amik eddig igenis valósnak tűntek a Ford részéről.
A januári Daytonai 24 órás kapcsán még úgy nyilatkoztak a „Kék Ovál” képviselői, hogy nagyon is vonzónak találják az új prototípus kategóriát (LMH/LMDh), azóta azonban jelentősen megváltozott a terv.
A Red Bull hibrid hajtáslánc programja ugyan csak 2026-ban kezdődik hivatalosan, az előzetes fejlesztés és kísérletezések már korábban megkezdődnek.
A Ford emellett éppen most indította útjára az új Mustangokat: a GT4-es verzió Daytonában gurult először élesben pályára, a GT3-as autót pedig egy hónap múlva, Sebringben mutatják majd be. Az új típusokat pedig egy márka kupa is követi majd, akár már jövőre.
Ebben azonban kimerül a Ford sportautókra szánt figyelme, és úgy határoztak – bár jó lehetőség lenne – a Red Bull és a Mustang projekt mellett nem szállnak bele az LMH/LMDh kategóriába.
„Az WEC és az IMSA prototípusai segítenének minket az elektromos meghajtás fejlesztésében, de technikailag és marketing oldalról ezt már kipipáltuk a Rally Világbajnokságon (WRC) a Pumával és most az F1-gyel.” – fejtette ki Mark Rushbrook, a Ford globális igazgatója.
Az amerikai márka nem az első, ami az F1-ért ejtette a gyártókban most dúskáló prototípusokat, az Audi is hasonlóan döntött, nem sokkal a Ford előtt. Ők már el is kötelezték magukat egy program mellett, sőt, az autójuk már az építés fázisában tartott, amikor elsöpörték az ötletet.
Az Audi autója hetekre volt a teszteléstől a bejelentés előtt