szerda, április 24, 2024

Új köntöst kapott „Hazárd megye lordjai” egyik legszebb autója

Dátum:

Megosztás:

Az idősebb rajongók számára a „Hazárd megye lordjai” tévéműsor volt az a szikra, amely lángra gyújtotta az amerikai autók iránti szeretet.

- Reklám -

Míg a legtöbben a Duke fiúk által vezetett 1969-es Dodge Chargerbe szerettek bele, néhányukat Daisy Duke autója ejtette rabul.

- Reklám -

Az első évad első öt epizódjában ez egy sárga 1974-es Plymouth Road Runner volt, majd az évad hátralévő részében egy hasonlóan festett 1971-es Plymouth Satellite váltotta fel.

Ha nem vagy izomautó-rajongó, akkor érdemes megemlíteni, hogy a Road Runner a Satellite alapján készült, így a sorozatban használt két autó szinte teljesen megegyezett.

- Reklám -

Az egyik gyerek, akinek Daisy járgányának láttán leesett az álla, az Kevin Erickson volt a Colorado állambeli Denverből.

Erickson sokáig keresgélt álmai autója iránt, míg néhány évvel ezelőtt talált egyet a Craigslisten, és úgy döntött, hogy itt az ideje egy új projektnek.

A terv az volt, hogy egy dupla turbós Gen III HEMI-vel hajtja meg, és egészen odáig ment, hogy megvett egy roncs teherautót, lecsupaszította a motorját, és felkészítette a Plymouth számára.

Egy nap azonban az az őrült gondolat kezdett beszivárogni a fejébe, hogy a HEMI-t egy Tesla hajtásláncra cseréli.

Felismerve, hogy a mérnöki kihívás túl nehéz ahhoz, hogy egyedül megoldja, de hajthatatlan volt, hogy végigcsinálja, Kevin felvette a kapcsolatot a kaliforniai Stealth EV-vel, egy ilyen átalakításokra specializálódott céggel.

Az ötlet egyszerű volt, mégis nehéz volt megvalósítani: vegyünk egy Tesla hajtásláncot, és szereljük be a Satellite-ba, de tartsuk meg az autó eredeti hátsókerék-hajtását.

Kevin dokumentálta az Electrolite névre keresztelt teljes projektet, és a YouTube-csatornáján végignézhetjük, ahogy az autó szépen lassan formát öltött.

Az autó belseje
Az autó belseje Fotó: Holley.com

A részletek

Vitathatatlanul az a legmenőbb ebben az építésben, hogy az eredeti karosszéria nem kapott drasztikus módosításokat.

A teljes Tesla hajtásláncot és segédvázát az izomautó eredeti hátsó tengelye és segédváza helyére szerelték. Úgy tűnt, minden jól illeszkedik egymáshoz, kivéve a gyári Tesla rugókat, amelyek az első nagy problémát jelentették.

E probléma megkerülésére egy egyedi tolórudas felfüggesztési rendszert fejlesztettek ki, és finomhangolták, hogy elbírja az összes elektromos hardver plusz súlyát.

Az elektromos motor meghajtásához a csapatnak sikerült megszereznie egy 100 kWh-s csomagot. Míg a Model S-t úgy tervezték, hogy a cellákat az alvázon belül helyezzék el az optimális súlyelosztás érdekében, ez az elrendezés nem jöhetett szóba a régi Plymouth unibody karosszériájával, ami kiterjedt módosításokat igényelt volna.

A problémát zseniálisan úgy oldották meg, hogy a tizenhat akkumulátor-modulból tízet a motortérben, a maradék hatot pedig a csomagtartóban helyezték el. Így az 1973 kg-os autó súlyeloszlása 45/55 volt elöl-hátul.

A Hazárd megye lordjai rajongója gyermekkori kedvenc autója tiszteletére egy eredeti Road Runner kürtöt szerelt be, amelyet az autó új elektromos rendszerére kötött.

A mintegy 600 lóerős és 250 mérföld (402 km) hatótávolságú Electrollite projekt 2021 nyarán fejeződött be, mintegy másfél év fárasztó munka után.

Még ha el is vesztette jellegzetes V8-as morgását, az 1972-es Satellite izomautó lelke még mindig ott van benne.