A Glickenhaus a Hypercar után újabb hajmeresztő projektre készül, Észak-Amerika leghíresebb terepraliján, a Baja 1000-en indítanak majd egy úttörő autót.
Az amerikai gyártó januárban mutatta be az SCG 009 koncepcióját, ami az első hidrogén maghajtású autójuk lesz. Az új kreáció, a 010 Hydrogen Fuel Cell Boot Zero-Emission az eddigi SCG Boot alapjain nyugvó hidrogén tartályt jelöli. Ezzel az új megoldással – a thecheckeredflag.co.uk szerint – jövőre már kipróbálnák magukat a terepen is.
Csak víz és napenergia kell a meghajtáshoz, vízpárát bocsát ki, és kevesebb energia kell a működtetéséhez, mint a belső égésű motoroknál. Az autó hátuljára felszerelt tartály -252oC-on tartja majd a hidrogént. A gyártó szerint azonban a változtatás sem befolyásolja a súlyeloszlást. A közel 2500 kg-os járműnek egyelőre nincs meghatározva a hatósugara, de a céltávolság 600 km lesz.
A Toyota Mirai révén már 2014 óta szerepel ez a meghajtás a piacon, a versenyzés világában pedig a Fuji 24 óráson szerepelt már ilyen autó – igaz, fele annyi kört tett meg, mint a győztes, de probléma nélkül.
A terepralizás világában az Extreme E hidrogén generátorai az elsők, de a GCK Motorsport már bejelentette, a 2023-as Dakaron indítják a hidrogén cellás e-Blast H2-t. Jövőre érkezik a Tesla Cybertruck-ja, illetve a Ford Lightning, amik alkalmasak lehetnének még hasonlóra, de motorsportos terveket még egyik gyártó sem közölt.
A Baja 1000 2-es géposztályában a Glickenhaus 2019-ben és 2020-ban is nyerni tudott. Idén egy kategóriával feljebb hetedikek lettek, utolsó befutóként. Darren Skilton és Viry Felix mellé 2021-ben csatlakozott Romain Dumas, aki idén a Hypercar-t is vezette a WEC-ben.
When Apocalypse Now becomes Apocalypse NOW The Glickenhaus Hydrogen Fuel Cell Boot is what you want as you can distill Hydrogen from water using solar energy… #glickenhaus #scgboot pic.twitter.com/XgBf2X57Ao
— Scuderia Cameron Glickenhaus (@Glickenhaus) December 22, 2021