back to top
péntek, november 22, 2024

A Tesla tulajdonosok szerint ok nélkül megállnak autóik a sztrádán

Dátum:

Megosztás:

- Reklám -

A tulajdonosok beszámolója szerint, Tesla autopilotos autóik ok nélkül megálltak az autópályákon.

- Reklám -

Az amerikai szabályozó hatóságok több száz bejelentést vizsgálnak arról, hogy az önvezető 3-as és Y modellek autópályákon fékeztek le. Több mint 750 Tesla-tulajdonos panaszkodott a szerveknek arról a jelenségről, hogy a részben automatizált vezetési rendszerével működő autók hirtelen, minden látható ok nélkül megálltak az utakon.

- Reklám -

A Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal a Teslának küldött részletes információkérő levélben hozta nyilvánosságra ezt a számot, amelyet pénteken tettek közzé a hivatal honlapján. A 14 oldalas levélben az autógyártótól kérik a hamis fékezéssel kapcsolatos összes helyszíni jelentést, valamint a balesetekről, sérülésekről, halálesetekről és anyagi kárigényekről szóló dokumentációt is. A kérdések közt szerepel az is, hogy a vállalat „teljes önvezető” és automatikus vészfékező rendszerei aktívak voltak-e az incidensek idején.

2021-ben indult a vizsgálat

Az ügynökség tavaly februárban kezdte vizsgálni a Tesla 3 és Y-modellek fantomfékezését, miután 354 panasz érkezett hozzájuk. A vizsgálat a 2021-es és 2022-es modellévekből becslések szerint 416 000 járművet érint. Februárban az ügynökség azt mondta, hogy nem érkezett jelentés balesetekről vagy sérülésekről.

- Reklám -

A levél június 20-ig adott határidőt a Teslának, hogy válaszoljon az információkérésre, de a vállalat kérheti a határidő meghosszabbítását.

Az ügynökség most a fantomfékezéssel kapcsolatos garanciális igényekről kért információkat, beleértve a tulajdonosok nevét és azt, hogy milyen javításokat végeztek. A Tesla érzékelőiről, a fékezési problémákkal kapcsolatos tesztekről vagy vizsgálatokról, illetve arról is kértek információkat, hogy történt-e bármilyen módosítás.

A levél a Tesla automatizált rendszereinek tesztelésére összpontosít, amikor a fémhidak, az S alakú kanyarok, a szembejövő és keresztirányú forgalom, valamint a különböző méretű járművek, köztük a nagy teherautók észleléséről van szó. Az ügynökség arról is tájékoztatást kért, hogy a kamerák hogyan kezelik a tükröződéseket, az árnyékokat, a vakító fényt és a hó vagy a heves eső miatti blokkolást.