Bár az IndyCarban nem zárt jó évet 2021-ben, Alexander Rossi mégis egy olyan dolgot hajtott végre, ami eddig senkinek sem sikerült.
A 2016-os Indy 500 győztese sorozatban második nyeretlen szezonját zárta, ha azonban nem fő sorozatán kívül versenyzett, mindig elemében volt.
Az év elején megszerzett Daytonai 24 óráson szerzett győzelmével egy újabb embert próbáló sikert ért el. A szezon végeztével azonban még eggyel tovább tudott lépni.
Rossi ugyanis – már nem először – indult a Baja 1000 elnevezésű mexikói tereprali versenyen is. 2018-ban egy iránytévesztés miatt lett második, egy évvel később pedig technikai probléma miatt vezető helyről esett ki.
Idén azonban kategóriájában toronymagasan lett első a Kaliforniai-félszigeten. Így nemcsak az első Indy 500 győztes lett, aki ott is nyerni tudott, hanem az első, aki mindhárom legendás tengerentúli versenyt meg tudta nyerni.
Rossi a 7-es géposztály első helyét szerezte meg, csapatársaival (Jeff Proctor, Richard Glaszczak és Steve Hengeveld) együtt.
„Milyen vad ez a verseny! Nem is tudom leírni, milyen is: egyszerre kaotikus, hihetetlen és ilyesztő. Ezt a teherautót vezettük sivatagban, hegyekben, az éjszaka közepén, az óceántól érkező ködben és az több száz másik autó porában. Teljesen külöbözik mindentől, amit eddig tapasztaltam. Őrült dolog, és király is egyszerre.” – írta le elményeit az amerikai.
A mai aktív pilóták közül Rossi korábbi csapattársa, Fernando Alonso folytatott „kincsvadászatot” az elmúlt években.
De miután a Tripla Koronát nem tudta megszerezni, visszatért a Forma-1-be. A spanyol azonban így is – szintén úttörőként – egy éven belül nyert a három legfontosabb endurance helyszínen (Daytona, Sebring, Le Mans).