Két évig használták, majd elálltak az eredeti ötlettől Daytonában, most azonban lehet, hogy a nagytestvérnek adtak ötletet vele. Frédéric Lequien, az Endurance Világbajnokság főnöke ugyanis kijelentette, az F1-ben is használt kvalifikációs versenyeket is megfontolnak a sorozat újragondolása közben.
Először 2017-ben Gerard Neveu vetette fel az ötletet a GT kategóriáknak, de végül a versenynaptár átalakulása miatt nem valósult meg az ötlet. Jövőre így is külön edzést kap mindegyik osztály, ami ugyan eltér az eddigi gyakorlattól, nem jelent nagy változást.
Végül a 2021-es Daytonai 24 óráson, egy héttel a nagy verseny előtt rendeztek időmérő mellett egy sprintfutamot is, ami a rajtsorrendet határozta meg. Még ugyanabban a szezonban indult útjára az F1-es verzió, amiből jövőre már hat lesz a versenynaptárban.
Korábbi F1-es pilóták is indulnak a megfelezett Daytonai 24 óráson
„Igen érdekes megbeszéléseink vannak a gyártókkal. Próbálunk valami egészen eltérő dolgot elképzelni. Miért is ne legyen egy futamunk szombaton is?” – vetette fel Lequien.
„Az endurance versenyzés fantasztikus, de be kell vallanunk a TV szempontjából hat, nyolc vagy 24 óra eléggé nehezen kivitelezhető. Emiatt kreatívnak kell lennünk.”
Hiába az F1 által szerzett kétes hírnév, a gyártók nem örülnének a sprintversenyek bevezetésének.
„Érhető, hogy amikor felvetettem nekik az ötletet, rögtön úgy reagáltak, hogy »Semmiképp, csak összetörjük az autót a nagy verseny előtt.« De még meglátjuk, jelenleg nem ez a terv. Csak megbeszélések zajlanak.”
Lequien kiemelte, nem rendeznének 4 órás versenyeket, azt már nehezen lehetne hosszútávúnak nevezni. 2023-re még nem lesznek változások, csak utána kezdődnek majd a kísérletezések. Bármi is lesz az eredmény, most, hogy egyesült a két sorozat fő kategóriára, kihatással lesznek majd az IMSA versenyeire is.