Indy 500-győztes és többszörös IndyCar futamgyőztes pattant bele Bruce McLaren 1969-es, illetve James Hunt 1976-os McLarenjébe. Mindkettejüket lenyűgözte az élmény.
Ezen a hétvégén zajlik a Velocity Invitational nevű, veterán autókat felvonultató rendezvény, amelyen ismét számos korábbi Forma-1-es autócsodát, köztük számos McLarent láthatnak az érdeklődők. A tavalyi évvel ellentétben most nem Laguna Secában, hanem a szintén kaliforniai Sonoma Raceway-en lépnek pályára a felbecsülhetetlen értékű versenygépek, amelyekre azért vigyáznak a sofőrjeik, de mivel versenyek is zajlanak velük, igencsak meghajtják őket.
Legendás McLarenek a sonomai pálya garázsában:
„Now these are some cool race cars!”
You can say that again, boss! 🧡 @ZBrownCEO showcasing some iconic McLaren cars at @VelocityInv this weekend!#F1 pic.twitter.com/ff2MnHV4vP
— McLaren (@McLarenF1) November 10, 2023
Tavaly többek között megnézhettük, hogy Mika Häkkinen miként terelgeti Alain Prost 1985-ös McLarenjét, vagy hogy a McLaren IndyCar-pilótája, Pato O’Ward hogyan boldogult Ayrton Senna 1990-es McLarenjével. A háromszoros világbajnok brazil versenygépei közül több ezúttal is pályára lép, és amint lesz, arról is megosztunk majd videókat, de most utazzunk kicsit tovább a múltba, és nézzük meg, miként hajtotta meg a McLaren két IndyCar-pilótája Bruce McLaren, illetve James Hunt egykori autóját.
Előbbibe, az 1969-es McLaren M7C-be Pato O’Ward ülhetett bele. Íme:
Miután O’Ward visszatért a bokszutcába, a rövid összegzése az volt, hogy „nagyon klassz”, miközben „nincs valami sok tapadása”, és olyan érzése van, mintha meztelen lenne.
„Nem is tudom, mit mondjak – kezdett bele az értékelésbe, miután levette a sisakját. – A karjaim annyira más pozícióban vannak, a bal csuklóm pedig már kezdett begörcsölni, miközben nem is használtam. A tapadás és a leszorítóerő nagyon kicsi, az ereje viszont igazán nagy, az erőátvitel pedig nagyon jó, igazán egyenletes, finom. Az autó hátulja nem szereti a fékezést (közben a testével mutatja, ahogy folyton kitört – a szerk.), de nagyon klassz. Hatalmas tisztelet azoknak a fickóknak, akik a határon mentek ezzel. Ha elmegy a fék, vagy elveszítem a kocsi felett az uralmat egy gyors kanyarban, az fájdalmas lett volna. Akkor szerintem nem szállsz ki belőle. Igazán klassz, ez itt a legöregebb autó. Az úttartása jó, persze huplis, és a közelébe sem kerültem a maximumnak.”
Most nézzük, mire ment a 2016-os Indy 500 győztese James Hunt 1976-os világbajnok McLaren M26-osával.
„Nincs rá elég jelző, hogy körülírjam ezt az autót. A kivezető körben azt hittem, végig harmadik fokozatban leszek ragadva, de amint megtaláltam a negyediket, nagyon szórakoztató volt. Minden alkalommal, amikor egy ilyen autót vezetsz, emlékeztet arra, hogy mennyivel lenyűgözőbbek voltak a régi idők Forma-1-es pilótái, mint mi vagyunk” – összegzett Rossi.