szombat, június 25, 2022
NASCAR - 🇺🇸 Talladega
NASCAR - 🇺🇸 Darlington
🇺🇸 Indianapolis 500
INDY - 🇺🇸 Detroit
INDY - 🇺🇸 Road America
INDY - 🇺🇸 Mid-Ohio
INDY - 🇺🇸 Barber
IndyCar - 🇺🇸 Indy Road Course
NASCAR - 🇺🇸 Charlotte (Coca-Cola 600)
NASCAR - 🇺🇸 Gateway
NASCAR - 🇺🇸 Sonoma
NASCAR - 🇺🇸 Nashville
IMSA - 🇺🇸 Laguna Seca
IMSA - 🇺🇸 Mid-Ohio
IMSA - 🇺🇸 Detroit
IMSA - 🇺🇸 Watkins Glen
KezdőlapAutomobilNFL csapat inspirálta ezt az 1968-as Dodge Chargert

NFL csapat inspirálta ezt az 1968-as Dodge Chargert

- Hirdetés -

A mai autópiacot elárasztják a különleges kiadású modellek, de ez korántsem újdonság. Az autógyártók évtizedek óta csinálják ezt.

De akárcsak 2022-ben, a korszak néhány limitált szériás autója valóban különleges volt, míg mások egyszerű modellek voltak, néhány extrával – írja az Auto Evolution.

- Hirdetés -

Az 1968-as Dodge Bengal Charger egyike ezeknek az autóknak, de a ma már ikonikus National Football League (NFL) csapattal való kapcsolata kiemeli a többi közül.

A Bengal Charger 1968-ban született, amikor az izomautó éppen az első újratervezést kapta, mióta 1966-ban megérkezett a márkakereskedésekbe.

- Hirdetés -

A B-karosszéria megújításának részeként a Charger 1968-ra kevésbé lett előkelő, de új, kólásüveges stílusú, lényegesen agresszívebb stílusjegyekkel büszkélkedett.

Ugyanebben az évben jelent meg a nagyteljesítményű R/T (Road/Track) csomag és a hátsó rész köré tekert dongócsíkok.

Az akkoriban kínált legtöbb limitált kiadású izomautóval ellentétben a Bengal Charger-t nem egy vállalati irodában képzelték el.

Az ötlet Tom Kneertől származott, aki egy cincinnati Dodge-kereskedést vezetett. A város éppen 1967-ben kapott franchise-t az NFL-ben, és az újonnan alakult Cincinnati Bengals csapat 1968-ban debütált volna. Kneer ezt a pillanatot egy limitált kiadású Dodge-dzsal akarta megünnepelni.

Az 1968-as év egyik legizgalmasabb autója, a Charger kézenfekvő választás volt Kneer számára. A történet szerint Kneer barátságban volt a csapat egyik tulajdonosával, és megtudta, hogy a Bengals elsődleges színei a narancs és a fekete lesznek.

A Chrysler Corporation 1968-ban nem kínált narancssárga festést személyautókra, ezért Tom felvette a kapcsolatot a céggel, hogy kérjen egy ebben az árnyalatban fényezett Chargert.

Dodge Charger
Fotó: Mecum Auctions

Elég megrendelés érkezett, úgyhogy jöhetett a gyártás

A Chrysler beleegyezett, de közölte vele, hogy ahhoz, hogy különleges színű autót építsenek, legalább 50 darabot kell rendelnie. Kneer elfogadta az ajánlatot, és kérte, hogy a Chargereket narancssárga színben készítsék el, amelyet a Chrysler flottaszínként használt a teherautókhoz.

Ez a tigrisnarancs szín nevet kapta. Hogy még jobban hasonlítson a csapat egyenruhájához, Kneer azt is kérte, hogy az összes autó fekete tetővel legyen felszerelve. Ráadásul a Chrysler beleegyezett, hogy ingyenesen fekete dongócsíkokat adjon hozzá a festéshez.

Ezek még inkább hozzátettek az autó egyedi karakteréhez, mivel a csíkok általában az R/T változatoknak voltak fenntartva. A legtöbb Bengal pedig nem R/T volt.

Az izomautókat krómozott Bengal Charger-jelvényekkel is árulták az első sárvédőkön, de ezeket Cincinnatiben készítették, és akkor szerelték fel az autókra, amikor megérkeztek a Tom Kneer Dodge-hoz.

A csomaghoz egyedi padlószőnyegek is tartoztak, narancssárga színű Bengal Charger felirattal, de nincs információ arról, hogy ezeket a Dodge vagy a márkakereskedés adta-e hozzá.

Mivel nehezen tudta eladni a drágább HEMI és 440 köbcentis (7,2 literes) Chargereket, Kneer a Bengal autók többségét a 318ci (5,2 literes) V8-as motorral rendelte.

Néhány autót az alap 225 cm3-es (3,7 literes) sorhatos motorral szereltek fel, míg néhány autó a 383 cm3-es (6,3 literes) V8-as motorral hagyta el a gyárat. Az 50 megrendelt autóból feltehetően csak 10-12 darabot szereltek fel R/T csomaggal.

Dodge Charger
Fotó: Mecum Auctions

Hány Bengal Charger van még a világban?

Jöjjön 2022, és az 1968-as bengáli Charger még mindig némileg rejtélyes. Ez azért van, mert a legtöbbjüket sehol sem lehet megtalálni.

A Mopar-szakértők azt állítják, hogy mindössze háromról tudnak még, és mondanom sem kell, hogy ritkán bukkannak fel ezek a nyilvánosság előtt.

Úgy tűnik, egy autót jótékonysági céllal árvereztek el még 2001-ben, és a Mecum Auctions Kissimmee-i árverésén bukkant fel újra 2020 elején. Bár a becslések szerint több mint 280 000 dollárt kellett volna érnie, a Charger mindössze 80 300 dollárért cserélt gazdát.

Hol van tehát a másik két ismert Bengal Charger? Nos, úgy tűnik, az egyiket 1997-ben adták el, és azóta nem látták, míg a másik Michiganben található, és az eredeti 440 V8-as V8-as motorját kicserélték.

Egy rejtélyes 1972-es Charger tulajdonosa, azt állítja, hogy a Dodge egy második Bengal sorozatot is épített az 1972-es modellévre. Bár az ő autója valóban narancssárgára van festve, és az első sárvédőkön Bengal Charger jelvényekkel van ellátva, nincs bizonyíték arra, hogy Kneer 1972-ben új szériát rendelt volna.

Valószínűleg egy utólagosan beszerzett átalakításról van szó, és ez egy újabb rejtély a rendkívül ritka Cincinnati Bengals ihlette Chargerrel kapcsolatban.

- Advertisement -
András Roos
András Rooshttp://500miles.hu
Gyermekkoromban minden vasárnap este a CART, és később Champ Car versenyeit néztem az ágyam melegéből. Mondhatnám, hogy arra aludtam el, de ezeken a versenyeken nem lehetett elaludni, számomra ez marad örökre az IndyCar legszebb időszaka. NASCAR-ral 2010-ben kezdtem el foglalkozni, és bár az elmúlt évtizedben sok változáson esett a széria, a szerelmem irányába csak egyre erősebb.

Friss