csütörtök, március 28, 2024

Csodálatos állapotban van a legendás 1970-es Ford Mustang Boss 429

Dátum:

Megosztás:

Az 1969 és 1970 között kínált Ford Mustang Boss 429 számos okból kívánatos. Ha meglátod a képeket, leesik az állad.

- Reklám -

A Boss 429 a mai napig a legritkább és legértékesebb izomautók egyike. Összesen 1359 eredeti Boss 429 készült. A Boss 429 eredete a Ford azon igényének kielégítése volt, hogy a 429-es motort homologizálni lehessen a NASCAR versenyekre.

- Reklám -

A Ford olyan motort akart kifejleszteni, amely jobban versenyezhet a Chrysler 426-os Hemi motorjával a NASCAR Grand National divíziójában, a mai NASCAR Cup Series-ben.

A NASCAR homologizációs szabályai megkövetelték, hogy legalább 500 autót szereljenek fel ezzel a motorral, és adják el a nagyközönségnek.

- Reklám -

Hosszas mérlegelés után a Ford úgy döntött, hogy a Mustang lesz az az autó, amelyikben ez az új motor helyet kap.

A rivális gyártó, a Dodge Charger Daytona megjelenésével és homologizálásával a Boss 429-es kizárólag utcai változat maradt, és minden NASCAR-tervét elvetették.

Gyönyörű „Grabber Blue” szín ezen a Mustangon

Ezt a Mustang Boss 9-et 1969. szeptember 16-án gyártották Dearbornban. A massachusettsi Hunter Motor Company-nak szállították Littletonba, és a big-block izomautót 1970 januárjában adták el 5 107 dollárért, beleértve a rendeltetési díjat is. Az inflációval kiigazítva ez az összeg ma 32 270 dollár lenne.

A jelenlegi tulajdonos 2014-ben szerezte meg az autót, amely 1989-ig az eredeti tulajdonosnál maradt – írja az Auto Evolution.

A 2019 májusában a Bring a Trailer oldalon listázott, „Grabber Blue” színű Mustang nem kelt el, annak ellenére, hogy a legmagasabb, 190 000 dolláros ajánlatot tették érte.

A szervokormánnyal, első tárcsafékekkel, a Drag Pack csomaggal és a Competition Suspension felfüggesztéssel megrendelt, jól karbantartott példány magas háttámlájú első kagyló ülésekkel van felszerelve.

A műfa díszítőelemek is jelen vannak, valamint Hurst váltó, korhű rádió, fűtés és korhű műszereket keretező, felnifalú kormánykerék.

A kilométeróra jelenleg 48.222 mérföldet (77.606 kilométer) mutat, de ahogy az idősebb autóknál gyakran előfordul, a valódi érték nem ismert.