Elon Musk az inflációt és az emelkedő nyersanyagköltségeket okolja, miközben a Tesla modellek árai történelmi magasságokba emelkedtek.
A hirtelen árváltozások nem jelentenek újdonságot a Tesla számára, de mostanában úgy tűnik, hogy mind egy irányba mennek – írja az Autoweek.
Ezen a héten az austini székhelyű autógyártó csendben emelte az összes modelljének árát a meglehetősen megszokott – de érezhető – összegekkel.
Az alap Model Y Long Range 2000 dolláros áremelést kapott, és mostantól 64 190 dollárról indul.
A Model Y Performance változata 3000 dolláros áremelést kapott, és most 69 190 dollárról indul.
Az alap Model 3 is kevésbé megfizethetővé válik, a hátsókerék-hajtású változatok most már 48 190 dollárról indulnak. Ez a 2000 dolláros áremelés a Model 3 termékcsaládban is a legszerényebb volt.
Nem meglepő, hogy a legnagyobb áremelések a Tesla leghosszabb várakozási idővel és legmagasabb árakkal rendelkező modelljeit érintik: a Model S mostantól 101 190 dollárba kerül (5000 dollárral drágult).
A Model X, amely alig néhány hónapja frissített formában újraindult a gyártásban, most 10 000 dollárral többe kerül, és 116 190 dollárról indul.
Vajon Elon Musk csak kihasználja a nemzetközi méreteket öltő üzemanyag drágulást?
Az áremelés oka egyesek szerint az EV-k iránti kereslet megugrása, amely a február végi üzemanyag ár emelkedést követően alakult ki, amelyet bizonyos mértékig az ukrajnai orosz invázió kezdetén megfigyelt megugró olajárak váltottak ki.
Bár az olajárak némileg csökkentek az egy héttel ezelőtti csúcsértékükhöz képest, az amerikai benzinárak ingadozása minden bizonnyal arra késztette a fogyasztókat, hogy 2008-hoz hasonlóan a benzinfaló SUV-kat is elhagyják.
Elon Musk már napokkal ezelőtt utalt arra a választott közösségi médiaplatformján, hogy az inflációs nyomás és a nyersanyagok, valamint a logisztika növekvő költségei hatással vannak mind a Teslára, mind a SpaceX-re.
Ennek a narratívának van némi valóságalapja, hiszen az elmúlt hónapban több kulcsfontosságú nyersanyag, például a nikkel és az alumínium ára is hatalmasat emelkedett, és mindezek az ukrajnai orosz inváziót követő árupiaci volatilitáshoz kapcsolódnak.
Várhatóan számos más autógyártó is árat fog emelni, különösen, ha a fémek és más, a chipgyártás szempontjából kulcsfontosságú anyagok árai az év előrehaladtával nagyobb emelkedést mutatnak.
Közben a Tesla folyamatosan vizsgálatok alatt áll, hiszen több hibás alkatrész is van autóin.
A Tesla lehet, hogy egyszerűen csak a leggyorsabban reagált a nagyobb piaci dinamikára a járművei árainak kiigazításával.