A Bristol Motor Speedway és a NASCAR illetékesei változtatásokat eszközöltek az idei évre a dirt pálya előkészítési folyamatában.
Ez azért történt, mert a 2021-es futamot a rossz látási viszonyok és az egyíves versenyzés jellemezte.
Az autókon végrehajtott változtatások csak avatott szemeknek lesznek észrevehetőek, de a pályán végrehajtott változtatások jól láthatóak.
Az egyik nagy különbség az, hogy éjszaka lesz a Bristol Dirt verseny, a másik pedig a progresszív emelkedő. A pálya mostantól 16 és 20 fok között változik, ami több ívet nyithat meg a versenyzők előtt. Azonban semmi sem garantált.
„Igazság szerint attól függ minden, hogy mit tesz az a fickó, akinél a vizes kocsi kulcsai vannak” – mondta Chase Briscoe.
„Remélhetőleg több ív is járható lesz. Az első öt-tíz perc az edzésen jó móka volt. Határozottan sokkal agresszívebb a pálya, mélyebbre ástak és többet locsoltak.”
„A túlmelegedés nem jelent problémát, és ez a salak nem olyan, mint az Eldorában használt – nem csomósodik annyira, szóval szerintem sokkal több vizet tudnánk ráönteni, mélyebbre ásni, és minden rendben lenne.”
Annak ellenére, hogy van tapasztalata a salakos pályán, Briscoe azt mondta, hogy nem kérdezték őt a bristoli dirt előkészítéséről.
Az első edzésen a porból adódó látási viszonyok problémát jelentettek, ahogyan 2021-ben is. Denny Hamlin az 1-es és 2-es kanyarban a falnak ütközött, és azt mondta, nem látott semmit.
Kyle Busch azt mondta, hogy az edzés második felében nem volt látótávolság.
„Ahogy egy autó eléd kerül, utána nem fogsz látni semmit” – mondta Busch. „Két autónál még rosszabb a helyzet. Ez lesz a legnehezebb része a hétvégének – a por.”
Tyler Reddick úgy véli, hogy a dolgok változni fognak az edzésről a versenyre, ahogy a tavalyi birstoli versenyen is, de úgy érezte, hogy a pálya ezúttal jobban bírta a nedvességet.
„A pálya más lesz, de nem igazán tudom megjósolni, hogy milyen” – mondta Reddick a vasárnapi napról.
„Az biztos, hogy éjszaka nem jelent majd ekkora problémát a por, hiszen nem fog sütni a nap a pályára.”
Mi a megoldás?
Briscoe úgy érezte, hogy a bristoli dirt pálya a pénteki első edzés elején még versenyezhető volt, de a végére „eléggé poros” és nehezen látható volt. Bár Briscoe kiemelte a ragyogó napsütést, azt is mondta, hogy a pálya tetejét jobban is lehetne locsolni.
„A teteje nem kapott elegendő vizet, és ez okozta a problémákat. Amikor először gurultunkk ki az edzésünkre, nagyon enyhén megművelték és locsolták, és elég jó volt.”
„Ahogy egyre többet mentünk a felső íven, és elkezdtük lekoptatni azt a részt, alatta nagyon kemény, és száraz volt a talaj, és ez okozta a porzást.”
„Szerintem sokkal többet kellene locsolnunk. Ez a por szempontjából is segítene, illetve a verseny minőségét is javítaná.„