Brian Herbst, a NASCAR médiáért felelős vezető alelnöke a NASCAR nézettségéről és a fiatalabb közönség megszólításáról beszélt.
Ahogy a NASCAR a szezon első negyedének lassan vége, a nézettségi adatok terén van minek örülniük. A széria nézettsége a NASCAR Cup Series szezon első nyolc futamán 17%-kal nőtt a 2021-es adatokhoz képest.
Bár ez a 17%-os emelkedés nagyrészt az idei Daytona 500-as futam időben történő rajtjának és befejezésének köszönhető (8,838 millió 2022-ben, szemben a 2021-es 4,830 millióval), a pozitív tendencia az egész szezonra jellemző volt, mivel a nézettség a 2. fordulón (Fontana) kívül minden versenyhétvégén emelkedett.
A jó hírek nem csak a Cup Series-re korlátozódnak, mivel az Xfinity Series és a Camping World Truck Series nézettsége is enyhe növekedést mutat a szezon ezen szakaszában.
A NASCAR szezonja egy hihetetlenül kockázatos vállalkozással kezdődött Los Angelesben. Egy-két évvel ezelőtt talán még hallatlan lett volna, de idén a Cup-autók a Los Angeles Coliseumban versenyeztek.
A közel 4,3 millió nézővel a The Clash at the Coliseum némileg jobbnak bizonyult az elvártnál, és ez óriási szerepet játszott abban, hogy új nézőket is be tudott vonzani a sportág.
„Azt hiszem számunkra a legfontosabb adat az az, hogy a nézők 17%-a, akik erre a versenyre bekapcsolódtak, a 2021-es rájátszás során egyetlen percet sem néztek a NASCAR közvetítéséből” – mondta Brian Herbst, a NASCAR média és produkciókért felelős vezető alelnöke.
„Ez az, amire törekszünk az időbeosztás szempontjából, és jó volt látni, hogy ez a koncepció bevált.”
Minél több nagyváros, annál jobb nézettség?
A NASCAR stratégiája, miszerint a nagyvárosokhoz közelebbi vagy akár azokon belüli pályákra megy, tudatos lépés a szurkolói bázis potenciális növelése és a nézettség növelése érdekében.
„A legnagyobb ok, amiért valaki érdeklődik a NASCAR iránt, – és nem NASCAR-rajongó – egyszerűen az, hogy a versenyek közel vannak a lakóhelyéhez” – mondta Herbst.
„Tehát ha az Egyesült Államok valamelyik metropoliszában élsz, akkor elég nagy az esélye annak, hogy nagyon közel vagy egy NBA-csapathoz, egy futball- vagy egy baseball-csapathoz.”
„Néha a pályáinkat aszerint állítjuk össze, hogy mekkora a lábnyomuk. A NASCAR-t el kell hoznunk ezeknek a metropoliszoknak a hátsó udvarába. Ez egy olyan stratégia, amit az elmúlt 2-3 évben már bevetettük, és továbbra is agresszívek leszünk ezen a fronton a jövőben is.”
Az utóbbi években a NASCAR az L.A. Coliseumon kívül Austinban, Nashville-ben és St. Louisban, illetve azok közelében is rendez versenyeket az alapszakaszban.
Ez, valamint a formátum- és konfigurációváltások, mint például a bristoli dirt verseny és az atlantai új superspeedway-konfiguráció, segítettek a fiatalabb rajongók bevonzásában. Az atlantai Cup verseny össznézőszáma közel 7%-kal nőtt a tavalyi futamhoz képest.
Bár a 18-24 évesek körében 61%-kal nőtt a nézettség a 2021-es szezon első nyolc futamához képest, a NASCAR számára fontos, hogy odafigyeljen arra, hogy a változtatások ne a hagyományok rovására történjenek.
„A menetrendbeli változások és a metropoliszok elérése két kulcsfontosságú része ennek a stratégiának [a 18-49-es demográfiai célcsoport elérése érdekében]” – mondta Herbst.
„Ugyanakkor egyensúlyozni kell a NASCAR hagyományai és néhány ilyen új változás között, de ennek része az is, hogy új demográfiai csoportokat szólítsunk meg, amelyeknek tovább kell növekedniük, ha jól akarjuk magunkat beállítani a következő generációk számára.”
„Úgy gondolom, hogy nagyon jó helyzetben vagyunk a nézettségi adatok szempontjából, és nyilvánvalóan nagyon jól indult a szezon. Ha az időjárás is kegyes lesz hozzánk, akkor további növekedésre számítunk.„