Az idősebb rajongók számára a „Hazárd megye lordjai” tévéműsor volt az a szikra, amely lángra gyújtotta az amerikai autók iránti szeretet.
Míg a legtöbben a Duke fiúk által vezetett 1969-es Dodge Chargerbe szerettek bele, néhányukat Daisy Duke autója ejtette rabul.
Az első évad első öt epizódjában ez egy sárga 1974-es Plymouth Road Runner volt, majd az évad hátralévő részében egy hasonlóan festett 1971-es Plymouth Satellite váltotta fel.
Ha nem vagy izomautó-rajongó, akkor érdemes megemlíteni, hogy a Road Runner a Satellite alapján készült, így a sorozatban használt két autó szinte teljesen megegyezett.
Az egyik gyerek, akinek Daisy járgányának láttán leesett az álla, az Kevin Erickson volt a Colorado állambeli Denverből.
Erickson sokáig keresgélt álmai autója iránt, míg néhány évvel ezelőtt talált egyet a Craigslisten, és úgy döntött, hogy itt az ideje egy új projektnek.
A terv az volt, hogy egy dupla turbós Gen III HEMI-vel hajtja meg, és egészen odáig ment, hogy megvett egy roncs teherautót, lecsupaszította a motorját, és felkészítette a Plymouth számára.
Egy nap azonban az az őrült gondolat kezdett beszivárogni a fejébe, hogy a HEMI-t egy Tesla hajtásláncra cseréli.
Felismerve, hogy a mérnöki kihívás túl nehéz ahhoz, hogy egyedül megoldja, de hajthatatlan volt, hogy végigcsinálja, Kevin felvette a kapcsolatot a kaliforniai Stealth EV-vel, egy ilyen átalakításokra specializálódott céggel.
Az ötlet egyszerű volt, mégis nehéz volt megvalósítani: vegyünk egy Tesla hajtásláncot, és szereljük be a Satellite-ba, de tartsuk meg az autó eredeti hátsókerék-hajtását.
Kevin dokumentálta az Electrolite névre keresztelt teljes projektet, és a YouTube-csatornáján végignézhetjük, ahogy az autó szépen lassan formát öltött.
A részletek
Vitathatatlanul az a legmenőbb ebben az építésben, hogy az eredeti karosszéria nem kapott drasztikus módosításokat.
A teljes Tesla hajtásláncot és segédvázát az izomautó eredeti hátsó tengelye és segédváza helyére szerelték. Úgy tűnt, minden jól illeszkedik egymáshoz, kivéve a gyári Tesla rugókat, amelyek az első nagy problémát jelentették.
E probléma megkerülésére egy egyedi tolórudas felfüggesztési rendszert fejlesztettek ki, és finomhangolták, hogy elbírja az összes elektromos hardver plusz súlyát.
Az elektromos motor meghajtásához a csapatnak sikerült megszereznie egy 100 kWh-s csomagot. Míg a Model S-t úgy tervezték, hogy a cellákat az alvázon belül helyezzék el az optimális súlyelosztás érdekében, ez az elrendezés nem jöhetett szóba a régi Plymouth unibody karosszériájával, ami kiterjedt módosításokat igényelt volna.
A problémát zseniálisan úgy oldották meg, hogy a tizenhat akkumulátor-modulból tízet a motortérben, a maradék hatot pedig a csomagtartóban helyezték el. Így az 1973 kg-os autó súlyeloszlása 45/55 volt elöl-hátul.
A Hazárd megye lordjai rajongója gyermekkori kedvenc autója tiszteletére egy eredeti Road Runner kürtöt szerelt be, amelyet az autó új elektromos rendszerére kötött.
A mintegy 600 lóerős és 250 mérföld (402 km) hatótávolságú Electrollite projekt 2021 nyarán fejeződött be, mintegy másfél év fárasztó munka után.
Még ha el is vesztette jellegzetes V8-as morgását, az 1972-es Satellite izomautó lelke még mindig ott van benne.