Brad Keselowski csapata L2-es büntetést kapott a múlt hétvégi, Atlanta Motor Speedwayen rendezett futamot követően.
Brad Keselowski Ford Mustangja egyike volt annak a két autónak (Chase Elliottéval együtt), amelyet a NASCAR illetékesei bevittek a kutatási és fejlesztési központba az atlantai verseny után – írja a Racer.
Ez rutinszerű gyakorlat, különösen egy új autó esetében, hogy a tisztviselők nyomon követik, hogyan dolgoznak a csapatok az autókon, és hogy van-e olyan kialakuló tendencia, ami figyelmet igényel.
Keselowski autójának további vizsgálata után az illetékesek négyhetes eltiltással és 100 000 dolláros pénzbírsággal büntették Matt McCall csapatfőnököt, valamint 100 pilóta- és 100 tulajdonosi pontot vontak le a csapattól „egyen forrásból származó alkatrész módosítása” miatt.
Emellett, ha Keselowski bejut a NASCAR Cup Series rájátszásába, 10 rájátszáspontot vonnak le tőle.
A büntetés a szabálykönyv 14.5 A és D szakaszában szerepel, amely az autó karosszériájával foglalkozik.
Az A pont alatt ez áll: „A karosszériáknak a NASCAR által jóváhagyott eredeti karosszériaelemeket és rögzítőelemeket kell használniuk.”
A D pont szerint: „A karosszériaelemek külső felületei lehetnek beburkolva vagy beburkolva, a burkolatra festékkel felhordva. Bármilyen külső borításnak vagy bevonatnak eltávolíthatónak kell lennie. Texturált festék vagy vinil nem megengedett.”
A büntetéssel Keselowski a 16. helyről a 35. helyre esik vissza a ponttáblázaton.
A NASCAR a szezon előtt frissítette a szabálykönyvét, hogy a Next Gen autó körül szigorúbb büntetéseket vezessen be. A lépcsőzetes rendszerben a csapatokat L1-től L3-ig büntethetik a szabálytalanságokért.
Az L2 szintű büntetés, amelyet az RFK Racing kapott, 75-120 pont közötti pontlevonást, 10-25 rájátszáspont elvesztését, négytől hat hétig terjedő felfüggesztést és 100 000-250 000 dollár közötti pénzbírságot ír elő.