Josef Newgarden csak három kört vezetett, szemben csapattársa 186 körével, de a legfontosabb, utolsó kör végén ő állt az élen.
Newgarden a felső ívről előzte meg csapattársát, Scott McLaughlint a Texas Motor Speedway-en rendezett verseny utolsó körének, utolsó kanyarjában, és végül 0,0669 másodperccel nyert.
„Én mondom, ordítottam!” – mondta a Penske kétszeres bajnoka. „Már jóval a célvonal előtt a rádión kiabáltam, amit általában nem szoktam. Nem szokás ilyet csinálni. Olyankor még a versenyre koncentrálsz.”
„Még soha nem volt ilyen vége egy futamnak sem. Soha nem voltam még olyan helyzetben, hogy ilyen győzelmet tudtam volna aratni.”
„Nagyon izgatott voltam. Még mindig az vagyok. Ez az egyik legmenőbb győzelem, talán a legmenőbb győzelem, amit valaha is arattam.”
Newgardennek közel sem volt tökéletes napja, hiszen a hetedik helyről kellett rajtolnia, és egy ponton még a top 10-ből is majdnem kiesett.
Egy korai kiállás azonban azt jelentette, hogy a friss gumikon jobb tempót tudott autózni mint riválisai, és így a mezőny elejére került, csapattársa mögé.
A Penskénél az üzemanyag menedzselése volt a fő cél
Newgarden ezt követően is az élmezőnyben maradt, bár az utolsó stintben az első hat között sok helycsere történt, mivel a versenyzők kénytelenek voltak üzemanyagot spórolni.
„Ez a türelem versenye volt, az biztos, legalábbis számunkra az volt” – jelentette ki Josef Newgarden. „Végig próbáltuk menedzselni a fogyasztást. Rengeteg viszontagságon kellett átküzdenünk magunkat.”
„Az utolsó újraindításnál mindenki nyomta neki, úgy tűnt senki nem aggódik a fogyasztás miatt. Visszaestem a hatodik vagy hetedik helyre. Aztán persze szépen lassan visszatértem előre.”
„A végén tudtam, hogy Scottot nagyon nehéz lesz megelőzni. Két körrel a vége elkönyveltem, hogy ez már nem fog megtörténni.”
„Majdnem el is dobtam az autót a T4-ben, annyira keményen nyomtam neki. Aztán jött az utolsó kör, és minden megváltozott.”
Josef Newgarden elismerte, hogy mindent egy lapra tett fel azért, hogy megszerezze idei első győzelmét.
„A 3-as kanyarhoz érve a forgalom adott nekem egy lehetőséget. Úgyhogy kockáztattam, és megpróbáltam megnyerni a futamot. A felső ívre kerültem, és úgy voltam vele, ha a falban kötök ki, akkor ez van.”
„Akkor is Scott nyerte volna a versenyt, és remek napja lett volna a csapatnak. Végül sikerült megcsinálnom az előzést, és az úton tartani az autót. Nagyon fel voltam dobva. Soha nem voltam még ennyire izgatott.„