Az IndyCar Series megerősítette, hogy szombaton külön edzést tartanak, hogy a Texas Motor Speedway felső ívén gumiréteget hozzanak létre.
A terv, amelyet az elmúlt években a Team Penske versenyzője, Will Power javasolt, azt jelenti, hogy a versenyzők egy csoportját új Firestone abroncsokon küldik ki, hogy kizárólag a kanyarok középső részén fussanak, amelyet a NASCAR texasi versenye során a PJ1 tapadókeverék használata negatívan érintett.
Annak ellenére, hogy egy teherautó mögött acélhálót húznak, hogy a PJ1 anyagot lekaparják a felső sávokról, a tiszta alsó sáv és a PJ1 hatását mutató sötét felső sávok között egyenlőtlen tapadás lesz tapasztalható.
A probléma megoldására az IndyCar egy vésztervvel állt elő, amely a szombati második és egyben utolsó edzést helyi idő szerint délután 4-5 óráról délután 16:45-17:45-re tolná ki.
Hét versenyző segíti majd az IndyCar munkáját majd speciális edzésen, élükön Ed Carpenterrel, Helio Castroneves-szel, Pato O’Warddal, Will Powerrel, Graham Rahallal, Felix Rosenqvisttel és Takuma Satoval.
Ők a tavalyi futamról megspórolt 10 szett gumiabroncsot fogják felhasználni; Power és Rahal két szettet kap. A pilóták fokozatosan fokozzák majd a sebességet a kanyarokban, és a PJ1-es maradványokra rakják fel a gumit.
A gumik felső ívre való bedarálását segítendő, az IndyCar lehetővé teszi a résztvevő csapatok számára, hogy a 30 perces edzésen való körözés közben a vasárnapi XPEL 375 futamra engedélyezettnél magasabbra állítsák a leszorítóerőt – nevezetesen a hátsó szárny megnövelt szögével.
Az extra edzés végeztével ezeknek a csapatoknak 15 percük lesz arra, hogy visszaállítsák az autókat a verseny specifikációra, és lefussák az egyórás edzést, hogy felkészüljenek a 248 körös versenyre.
Power csalódott a mezőnyben
„Kicsit csalódott voltam, hogy nem többen éltek ezzel a lehetőséggel” – mondta Power a RACER-nek.
„Mintha 10 szett új gumiabroncs lenne, és csak hat-hét ember használná ki őket. Miért nem veszel el egy szettet, hogy gyakorolhass egy kicsit a felső íven? Én meg fogom csinálni. Meglátjuk, mire képesek az autók. Nem ideális, de jobb, mint a semmi.„